Alfa Giulia gaat op chique naar Geneve

Vandaag maakt Alfa het podium vrij voor de bread-and-butter modellen van de Giulia. Op de Autosalon laat de Italiaanse sedan zich nu ook van zijn chique kant zien. Hij verschijnt in drie uitvoeringen.

Na het debuut van de Alfa Giulia Quadrifoglio nemen de Italianen de tijd om de reguliere uitvoeringen van de sedan voor te stellen. Dan blijkt de luxe limousine zich ook van zijn chique kant te tonen. Toch blijft de Giulia – net als vroeger – in basis een sportieve, dynamische auto, met bijbehorende lichtgewicht materialen zoals koolstofvezel (aandrijfas) en aluminium (wielophanging).

2.0 TBi en 2.2 JTDm

Alfa introduceert de nieuwe 2.0 TBi benzinemotor met 200 pk, een eveneens uit aluminium vervaardigde viercilinder, goed voor 300 pk en gekoppeld aan een nieuwe achttrapsautomaat. De 2.2 JTDm dieselmotor van de Fiat Group vindt in de 150 pk/380 Nm of 180 pk/450 Nm configuratie zijn weg naar de Giulia. Gecombineerd met de achttrapsautomaat profiteert de Giulia 2.2 JTDm Q-Tronic van 21% bijtelling in 2016. Er is uiteraard ook een handgeschakelde versie leverbaar.

2.9 V6 BiTurbo

Aan de top staat nog altijd de 2.9 V6 BiTurbo benzinemotor, waar Alfa een monsterlijke 510 pk uit weet te peuteren. Met dat vermogen en 600 Nm trekkracht haalt de Giulia QV moeiteloos 307 km/u. Dankzij cilinderuitschakeling scoort de krachtcentrale een gunstige 198 g/km CO2-uitstoot. De reminstallatie ook indrukwekkend want met de keramische remschijven stopt de Giulia van 100 tot 0 km/u in slechts 32 meter.

Sportief interieur

Het interieur van de ‘gewone’ Giulia modellen heeft dezelfde sportieve sfeer als de eerder getoonde Giulia QV, maar toont zich met andere materialen en dito bekleding. Het 8.8 inch infotainmentsysteem is mooi vlak verwerkt in het bovenste deel van het dashboard, dat optisch in verbinding staat met het tellerhuis. En dat is voorzien van een 3.5 inch of 7 inch scherm.

De luxe aan boord is nooit compleet zonder goede audio. Alfa heeft Harman Kardon ingeschakeld en monteert een installatie met veertien speakers inclusief surroundfunctie. Voor de koplampen maakt Alfa gebruik van bi-xenon verlichting, de overige lampen hebben LED’s.

Drie uitvoeringen

Alfa levert de Giulia als Giulia, Super en Quadrifoglio, aangevuld met optionele Lusso en Sport pakketten. Standaard heeft de Giulia 16 inch lichtmetalen velgen, mistlampen, cruise control, automatische airco, Alfa Connect met 6.5 inch scherm en Forward Collision Warning, Integrated Brake System en Lane Departure Warning aan bood.

De Giulia Super pakt verder uit met 17 inch velgen, dubbele uitlaat en stof/lederen bekleding. Als de luxe van de Super nog niet genoeg is staat het Sport of Lusso pakket ten dienst om de sportiviteit en luxe aan te vullen met leder, bi-xenon, stoel- en stuurverwarming. Ook staan er Performances opties op de toekomstige prijslijst met adaptieve demping en het zelfsperrend differentieel. In het Convenience pakket vinden we keyless entry en verder maakt Alfa ook adaptieve bi-xenon, elektrische stoelverstelling en meer assistentiesystemen beschikbaar.

Het is nog niet bekend wanneer de Alfa Giulia exact op de Nederlandse markt verschijnt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.