250 kilometer rijden met Hyundai IONIQ Electric

In aanloop naar de introductie op de Autosalon geeft Hyundai nieuwe details vrij over de elektrische IONIQ. Die gaat door het leven als IONIQ Electric met een aangepast uiterlijk en 250 kilometer actieradius.

De IONIQ is al door Hyundai voorgesteld als hybride en plug-in hybride, maar de Koreanen brengen de auto óók in een volledig elektrische variant op de markt. Je herkent ‘m aan zijn extra glad gestreken neus met dichte grille en koperen accenten, terwijl de hybridevarianten zich met blauwe accenten onderscheiden.

250 km actieradius

Onderhuids vertrouwt Hyundai op een 28 kWh accupakket waarmee de IONIQ Electric zo’n 250 kilometer elektrische actieradius heeft. Zijn grootste concurrent, de Nissan LEAF, heeft voor die actieradius een 30 kWh accupakket nodig. Met 120 pk en 295 Nm haalt de IONIQ Electric een topsnelheid van 165 km/u.

Plug-in hybride

De plug-in hybride IONIQ haalt ruim 50 kilometer op zijn 8.9 kWh accupakket en rijdt dan verder met een aangepaste 1.6 GDI motor. Gezamenlijk levert de aandrijflijn in deze variant 141 pk, waar een topsnelheid van 185 km/u tegenover staat. De CO2-uitstoot is 32 g/km.

Hybride

Als IONIQ hybride combineert Hyundai de 1.6 GDI motor met een klein 1.56 kWh accupakket. Deze combinatie bezorgt de IONIQ een CO2-uitstoot van 79 g/km, iets meer dan de nieuwe Toyota Prius. Zowel de IONIQ hybride als IONIQ Electric komen in de zomer op de markt, de plug-in hybride volgt iets later, maar ook dit jaar.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.