Jaguar monteert V6-en en V8-en in de F-Type Coupe en Cabriolet. In de SVR-versie laat een extra opgestookte 5.0 V8 van zich horen, die met 575 pk toch nog 25 pk sterker is dan de F-Type R. Met die berg vermogen en 700 Nm is het begrijpelijk dat de Britten voor de topversie standaard vierwielaandrijving monteren.
Gewichtsbesparing
Toch is de door Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations ontwikkelde F-Type SVR niet alleen krachtiger en sportiever uitgevoerd. De techneuten weten ook gewicht te besparen, bijvoorbeeld dankzij het gebruik van keramische remschijven, lichtgewicht 20 inch wielen en een sportuitlaat. De winst loopt op naar 50 kg wanneer ook het koolstofvezelpakket is besteld.
Supercarprestaties
Samen met het opgewaardeerde onderstel (andere vering, stabilisatorstang en dempers), de opnieuw gekalibreerde automaat en de hulp van de nieuwe achterspoiler is de F-Type SVR de sportiefste en meest spectaculaire F-Type, klaar om in 3.5 seconden naar 100 km/u te brullen, dat is 0.6 seconden sneller dan de F-Type R. Pas bij 320 km/u geeft de techniek zich gewonnen aan de natuurwetten. Dit zijn supercarprestaties!
Summer time!
De eerste gelukkige eigenaren mogen dit vanaf de zomer ervaren. Wat de Jaguar F-Type SVR gaat kosten is nog niet bekend, maar getuige de prijs van de R-versie (174.150 euro), loopt de SVR makkelijk op naar 200.000 euro. En volgens de importeur zitten we dan 'warm'.
Update: de prijzen beginnen bij 199.750 euro voor de Coupé en 206.850 euro voor de Cabriolet.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review