De Golf GTI staat voor zo’n 35 mille in de prijslijst, terwijl de Golf R met 300 pk krap 50 mille moet opbrengen. De Golf GTI Clubsport speelt de topper uit de GTI-reeks met zijn tot 290 pk opgestookte 2.0 TSI motor. Dit vermogen komt tijdelijk vrij in de boostfunctie, want normaliter levert de tweeliter 265 pk, ook niet gek. De 2.0 TSI is altijd gekoppeld aan zestraps DSG en daarmee sprint je in 6.3 seconden naar 100 km/u. De handgeschakelde versie volgt later (voor een nog onbekende prijs) maar duidelijk is dat de Golf R met een 0-100 tijd van 4.9 seconden - lang leve vierwielaandrijving - in de sprint heer en meester is.
Blikvangers
Voor een prijs van 43.490 euro krijg je verder specifieke Clubsport elementen met andere bumpers, geaccentueerde luchtinlaten, zwarte dorpels en bijpassende 18 inch velgen. Niet te zien maar wel aanwezig is het Clubsport sportonderstel. Blikvangers zijn ook de grote dakspoiler en de diffuser aan de achterbumper. Natuurlijk mag de ‘standaard’ GTI-jas ook niet ontbreken en daarom komt de Golf GTI Clubsport niet zonder dubbele uitlaat en rode belijning langs de grille, evenals rode remklauwen.
Na instap blijkt de Golf GTI Clubsport ook een speciaaltje. Volkswagen monteert topsportstoelen met stoffen/alcantara-bekleding en wisselt deze op verzoek om voor schaalstoelen. Rode biezen en stiksels brengen het interieur weer typisch in GTI-sferen, met Clubsport sierlijsten en dito instrumentarium als kers op de taart.
Adaptieve demping
Een kleine 44 mille is ook voldoende reden voor Volkswagen om in meer luxe te voorzien. 18 inch velgen zijn standaard, net als LED-achterlichten, automatische airco, Composition Touch Media infotainment, Bluetooth, privacy glass en parkeerhulp achter. Meer rijplezier vinden we op de optielijst. Naast die schaalstoelen is ook adaptieve demping beschikbaar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review