Meer vermogen en een lager verbruik voor dezelfde prijs, dat is de kern van de zaak met de komst van de 1.0 T-GDI motor bij Hyundai. De eenliter maakte zijn debuut bij zustermerk Kia (in de C’eed) en komt bij Hyundai als eerste in de i20 aantreden.
100 of 120 pk
Tot nu toe was de i20 leverbaar met de 1.2 benzinemotor die 75 pk (LP) of 84 pk (HP) levert. De 1.0 T-GDI schopt het tot 100 pk of 120 pk met 172 Nm trekkracht en is verkrijgbaar vanaf 14.495 euro, precies het bedrag dat Hyundai nu rekent voor de 1.2 LP. Met een verbruik van 4.5 l/100km is de brandstofrekening in theorie ook lager, want de 1.2 consumeert gemiddeld 4.7 l/100km. Bij zakelijk gebruik profiteert de 1.0 T-GDI in zowel de 100 pk als 120 pk variant van 21% bijtelling.
Naast de i20 1.0 T-GDI 100 i-Drive voor 14.495 euro is de i20 met deze krachtbron ook bestelbaar als i-Drive Cool met airco (15.495 euro), i-Motion (16.495 euro), Comfort + navigatie (17.995 euro) en Premium + navigatie. In het laatste geval ben je 21.495 euro kwijt maar dan is de i20 wel full-options uitgerust en gezegend met de 120 pk versie.
i20 Coupé
Hyundai verwelkomt de 1.0 T-GDI ook in de i20 Coupe, de sportief gelijnde driedeurs variant die nog maar net in de verkoop is gegaan. De vanafprijs a 13.995 euro is identiek aan de 1.2 HP motorvariant. Met uitzondering van de i-Drive Cool is de i20 Coupé ook in de andere uitvoeringen verkrijgbaar en de prijzen liggen altijd 500 euro onder die van de i20 vijfdeurs.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review