Mazda viert 2015 en kijkt uit naar 2016

Als er een merk wat te vieren heeft is het Mazda wel. Dankzij de introductie van vele nieuwe modellen is Mazda de grootste stijger in de top 20 personenautoverkopen van 2015 geweest. Wat kunnen we dit jaar van Mazda verwachten?

Met een verkoopaantal van 8837 auto’s wist Mazda 51.6% meer auto’s te verkopen in 2015 ten opzichte van een jaar eerder. Die enorme stijging heeft Mazda natuurlijk te danken aan de nieuwe CX-3, de nieuwe Mazda2 en vernieuwde 3, 6 en CX-5. Ook de introductie van de MX-5 draagt bij aan het succesjaar.

De CX-5 was in 2015 wederom de best verkochte Mazda, gevolgd door de Mazda2. Nu de bijtellingsrage een beetje tot bedaren komt, krijgen de Mazda3 en Mazda6 meer kans om zakelijk mee te doen. Van beide modellen gingen er in 2015 niet meer dan (ieder) 1000 stuks de deur uit. Beide modellen scoren in 2016 nog 21% bijtelling, de Mazda6 alleen nog als Sedan. Vanaf mei komt de Mazda3 SkyActiv-D 105 fiscaalvriendelijk de gelederen versterken. Al met al verwacht Mazda dit jaar verder te groeien met nog eens 10%.

Net als bij een merk als Ford weet Mazda vooral veel luxe versies te verkopen. De slimme prijsstelling van de GT-M uitvoering kan de particuliere koper wel bekoren, terwijl zakelijke rijders kiezen voor een SkyLease GT-uitvoering.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.