Opel gaat nieuwe verbruikscijfers communiceren

Opel zet vol op in realistische verbruikscijfers en publiceert vanaf medio 2016 niet alleen de huidige verbruiksopgave, maar ook die van veel meer praktijkgerichte en toekomstige WLTP-cyclus. Tegelijkertijd loopt het merk vooruit op verbetering van dieseluitstoot.

Het is al jaren geen nieuws dat de verbruikscijfers van nieuwe auto’s niet heel realistisch tot stand komen. In 2017 komt daar voor een groot deel een einde aan met de introductie van de WLTP-cyclus, die de New European Driving Cycle (NEDC) van nu zal opvolgen.

Astra

Opel wacht daar niet op en communiceert vanaf halverwege 2016 verbruikscijfers vanuit die nieuwe cyclus, die – hoewel ook gemeten in laboratoriumomstandigheden - al veel meer praktijkgericht is dan onze huidige Europese verbruiksmeting. Zo wordt in de test ook het gebruik van airco en verlichting opgenomen. Gevolg: een veel eerlijker verbruikscijfer. De Opel Astra is de eerste auto die bij Opel met het nieuwe verbruikscijfer wordt aangeprezen.

NOx 

Ondanks dat de dieselgate geen betrekking heeft op Opel, grijpt het merk de discussie rond NOx-uitstoot van dieselmotoren ook aan om die uitstoot verder aan te pakken. Dieseltechneuten zijn bezig met de ontwikkeling van verbeterde SCR-techniek waarbij een katalysator de NOx-uitstoot reduceert. Naar verwachting is deze techniek medio 2016 operationeel, waarna ook bestaande Euro6-dieselmodellen (Zafira, Cascada en Insignia) een update krijgen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.