Dubbel feest met Porsche 911 Turbo en 911 Turbo S

Pas maar op Nissan GT-R en Tesla Model S...

Het is geen geheim geweest dat de Porsche 911 Turbo en Turbo S op korte termijn het licht zouden zien. Beide modellen zijn nu onthuld....en wat zijn ze toch snel (en kostbaar)!

Meer vermogen

Om met de deur in huis te vallen, zowel de Porsche 911 Turbo als 911 Turbo S winnen aan kracht. De 3.8 liter bi-turbo motor schopt het in de 911 Turbo tot 540 pk terwijl de veelal bestelde Turbo S met 580 pk aan de bak gaat. Om dat te bereiken is Porsche niet mals te werk gegaan; de 911 Turbo profiteert van nieuwe injectoren, gewijzigde inlaatkanalen en verhoogde brandstofdruk, de 911 Turbo S kreeg zelfs nieuwe turbo's!

Dynamic Boost

In de Dynamic Boost modus blijft de turbodruk bij kort loslaten van het gaspedaal nog even op peil waardoor de motor vrijwel zonder vertraging reageert bij hernieuwd gasgeven. In de Sport en Sport Plus rijmodus staat de gehele aandrijflijn nog verder op scherp en net als bij de andere 911-modellen maakt de Spor Response knop zijn debuut om de techniek kortstondig op volle kracht in te stellen. Voor echte scheurneuzen kan het ESP voortaan ook in een sportstand.

Sprinttijden

Al met al sprinten de 911 Turbo en 911 Turbo S nog sneller. De snelste van het stel is de 911 Turbo S Coupe, die slechts 2.9 seconden de tijd neemt om van 0-100 km/u te schieten. Bijzonder is de topsnelheid van 330 km/u, wat 12 km/u sneller is dan voorheen. De 911 Turbo haalt 320 km/u en doet exact drie tellen over de honderdsprint. Tegelijkertijd (nou ja, niet echt) gaat de zescilinder boxermotor iets spaarzamer aan het werk met een verbruiksopgave van 9.1l/100km.

Aangescherpte looks

De topmodellen hebben verder dankzij de facelift van de 911 een nog scherper uiterlijk gekregen, waarbij het nieuwe rooster op de motorkap, nog bredere wielen en de achterspoiler direct opvallen. Binnenin maakt het nieuwe GT-stuur dat lijkt op dat van de 918 Spyder zijn debuut. Nieuwe opties voor de 911 Turbo-modellen zijn verder de rijstrookdetectie en een liftsysteem voor het makkelijker nemen van drempels en uitrijden van ondergrondse parkeergarages. Net als de andere 911-modellen krijgt de 911 Turbo en 911 Turbo S ook het nieuwe infotainmentsysteem met online-navigatie en een touchscreen standaard.

Prijzen

Voor wie genoeg gespaard heeft is het vanaf eind januari 2016 feest want de 911 Turbo is er vanaf 210.200 euro en kost als 911 Turbo S voor 238.800 euro voorrijden. De haren los met dan 300 km/u kan voor bedragen als 225.400 euro (911 Turbo Cabriolet) of 254.100 euro (911 Turbo S Cabriolet).

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.