De veiligheid van Opel Karl, Mazda MX-5 en Hyundai Tucson in beeld

EuroNCAP heeft weer verschillende nieuwkomers aan een botsproef onderworpen; de Opel Karl, Mazda MX-5 en Hyundai Tucson. De Koreaan gaat met vijf sterren naar huis.

Hyundai heeft met de Tucson alles in huis gehad om de maximale score van vijf sterren te behalen. Door steeds strengere tests is dat geen vanzelfsprekendheid meer. Dat zien we ook terug in de uitslag van de Opel Karl en Mazda MX-5, die met (overigens zeer verdienstelijke) vier sterren naar huis gaan.

Autonoom noodremsysteem

Ter vergelijk; ook de nieuwe Audi TT scoorde in de EuroNCAP vier sterren. Het botsinstituut merkt wel op dat de Japanner niet is uitgerust met een autonoom noodremsysteem. De Opel Karl heeft die ook niet. Voor een stadsauto met een lage aanschafprijs lijkt dat vrij logisch, maar laten die auto's nou veel in stop&go verkeer zitten. Concurrentjes zoals de Fiat Panda en Volkswagen Up zijn wel met zo'n noodremsysteem leverbaar.

Kritiek van EuroNCAP krijgt de Opel wel op het gebied van inzittendenbescherming; de ondersteuning van de airbag en gordels - zeker bij een aanrijding van opzij - kan nog wel beter.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.