Als S4 staat de A4 sportiever voor de deur, te zien aan de vlotter gestileerde bumpers, vier uitlaatpijpen, matgrijze accenten en buitenspiegels in aluminium-look. De 3.0 TFSI is in de nieuwe generatie nog sterker en produceert 354 pk en 500 Nm. Die flinke lading trekkracht komt al vrij bij 1300 toeren en houdt aan tot 4500 toeren.
Tiptronic
In combinatie met de achttraps Tiptronic automaat – dus geen S tronic – zit de S4 in 4.7 seconden op 100 km/u en is 250 km/u aantikken geen punt. Ruim driehonderdvijftig paardenkrachten zijn niet veilig onder het 23 mm verlaagde sportonderstel, eventueel met adaptieve demping.
Quattro
Quattro-aandrijving waarborgt grip en veiligheid eveneens. Onder normale omstandigheden gaat 60% van de aandrijfkracht naar de achterwielen en 40% naar de voorwielen en dit kan oplopen tot respectievelijk 70% naar de vooras en 85% naar de achteras. Optioneel is een sportdifferentieel achter leverbaar.
Nappaleder
Audi verzorgt verder standaard een sportief interieur met nappalederen/alcantara sportstoelen, geborsteld aluminium accenten en verlichte S4-instaplijsten. De Audi virtual cockpit – het digitale instrumentarium - is optioneel.
Introductie
De S4 en S4 Avant staan medio 2016 bij de dealer, nadat eerst andere nieuwe motorisaties het licht zien. Audi stelt onder meer de 1.4 TFSI met zesbak voor en introduceert ook een 3.0 TDI ultra, die met 218 pk/400 Nm en automaat slechts 4.3l/100km verbruikt en daarmee 109g/km CO2 scoort. Wanneer deze nog dit jaar wordt uitgeleverd staat de A4 met deze motor als limousine in de showroom met 20% bijtelling. Profiteer er van zolang het kan, zullen we maar zeggen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review