Range Rover Sentinel is vier ton aan fort

Twee handgranaten, vijftien kilo tnt en een regen aan 7.62mm kogels stoppen deze Range Rover niet. Maak kennis met de Range Rover Sentinel.

SVO 

Op het eerste gezicht staat er gewoon een Range Rover Autobiography. Dat is ook precies de bedoeling van deze gepantserde Range Rover. Hij is ontwikkeld compleet in eigen beheer ontwikkeld door Special Vehicle Operations van Jaguar Land Rover, niet door een extern bedrijf.

De Sentinel heeft een zesdelige veiligheidskooi voor passagiers, meervoudig gelamineerde kogelwerende ruiten, een sabotagebestendige uitlaat, run-flat banden op speciale 20 inch wielen en een zelfherstellende brandstoftank. Genoeg om te voldoen aan de strenge eisen van de VR8 veiligheidsnorm. 

Gewicht

Land Rover laat niet los hoeveel de Range Rover weegt, maar met al die bepantsering kun je er vanuit gaan dat er substantieel meer kilo’s verplaatst moeten worden.  Toch moet hij nog steeds off-road kunnen functioneren. De luchtvering is daarom aangepast op het nieuwe gewicht. Ook de remmen zijn aangepast. De motor is een 3,0 liter V6 met supercharger die we kennen uit de Discovery, XF en F-Type.

Luxury All-terrain Fortress

Geen SUV, maar een LAF. De auto wordt door Land Rover samengevat als een Luxury All-Terrain Fortress. Hij kost exclusief belasting zo’n 400.000 euro en is per direct te bestellen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Zuid-Amerika.

 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.