De BMW 2 Serie Active Tourer is omgedoopt tot 225xe als plug-in hybride. Hoewel we een plug-in hybride MPV al eerder bij Ford zagen, doet BMW het kunstje beter omdat er niet ingeleverd is op bagageruimte (400 liter) omdat de accu's onder de vloer zijn geplaatst. Die ruimte was beschikbaar door de achterbank drie centimeter hoger te monteren. De elektromotor ligt ook achterin en fungeert zelstandig of samen met de elektromotor. In dat laatste geval is de 225xe vierwielaangedreven.
224 pk/385 NM
Die achterin geplaatste elektromotor levert 88 pk en maakt het mogelijk om 41 kilometer volledig elektrisch te rijden, bij een maximumsnelheid van 125 km/u. In de standaard Auto eDrive rijstand werken benzine- en elektromotor optimaal samen en rijdt de 225xe maximaal 80 km/u elektrisch.
Helemaal voorin ligt een 1.5 liter TwinPower Turbo driecilinder met 136 pk en 220 Nm, wat het systeemvermogen brengt op 224 pk en 385 Nm. De BMW 225xe sprint daarmee in slechts 6.7 seconden naar 100 km/u en haalt maximaal 202 km/u.
Wallbox
De accu's worden onderweg bijgeladen met het terugwinnen van remenergie maar zijn via het reguliere stopcontact na zo'n drie uur weer helemaal op peil. Via de BMW Wallbox duurt een laadsessie 2:15 uur.
Levering in najaar
BMW start dit najaar met de productie van de 225xe in Leipzig. De importeur doet zijn best om zoveel mogelijk exemplaren naar Nederland te krijgen. Met een CO2-uitstoot van 46-49 gram voldoet de plug-in hybride versie namelijk aan de 'vereisten' voor 7% bijtelling. Prijzen zijn nog niet bekend maar in Duitsland kost hij zo'n 37 mille.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review