Peugeot 308 GTi in twee smaken

De Peugeot 308 krijgt een sportieve topversie, de 308 GTi by Peugeot Sport. Hij komt er in twee smaken, met 250 of met 270 pk.

Sperdifferentieel

De topversie met 270 pk krijgt ook meteen een sperdifferentieel. Daarmee heeft hij feitelijk dezelfde aandrijflijn als de RCZ R, die ook een 1,6 liter turbomotor met 270 pk, een zesbak en een sperdifferentieel heeft. De 308 is er iets trager mee naar de 100 km/h: 6,0 seconden tegen 5,9 tel. Het gemiddeld verbruik is met 6,0 liter op 100 kilometer wel een stuk lager. De 308 GTi heeft de nieuwste generatie van de 1,6 liter turbomotor. Het blok voldoet aan de eisen van Euro 6.

Aan de remmen is ook gedacht door Peugeot Sport. Het topmodel heeft exemplaren met een diameter van 380 millimeter voor de voorwielen en 268 mm voor de achterwielen. Ook standaard voor het topmodel met 270 pk zijn 19 inch wielen met Michelin Super Sport banden.

250 pk

Peugeot komt ook met een versie met 250 pk uit dezelfde 1,6 liter turbomotor. Hij moet het stellen zonder sperdifferentieel en krijgt daarnaast ook kleinere remmen voor van 330 mm. De achterremmen hebben dezelfde afmetingen. Het onderstel en het koppel (330 Nm) blijven ook gelijk met de topversie. Deze versie sprint in 6,2 seconden naar de 100 km/h.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.