Stil
Het motortje is inmiddels goed bekend. We reden hem al in zowel de Fabia als de Polo, maar nog niet eerder met 110 pk’s. Gekoppeld aan de strak schakelende zesbak is het een zeer fijne combinatie. Stil en - tot nu toe - zuinig. Onze boordcomputer geeft gemiddeld 5,3 liter per 100 kilometer aan.
De versnellingen zijn wel wat aan de lange kant. We betrappen ons erop dat we meerdere malen terug gaan naar de eerste versnelling voor een drempel, omdat het in de twee niet helemaal lekker voelt. We gaan ook rijden met de versie met 95 pk, die in Nederland voor de aantallen zal gaan zorgen, dus we zijn benieuwd of het bij die auto ook het geval is. Daar is hij namelijk gekoppeld aan een vijfversnellingsbak.
Bescheiden
De Ibiza heeft een zeer kleine facelift gehad. Om hem te herkennen moet je een getraind oog hebben. De koplampen schelen iets en ook de achterlichten hebben een andere vorm gekregen. Daarnaast is hij te herkennen aan meer exterieurpakketten. Zo is onze testauto uitgerust met paarse details in de velgen. Ook in het interieur komt die kleur terug bij de luchtroosters. Het maakt onze grijze Seat Ibiza ST wat vrolijker.
Volledige test
De eerste indruk is een goede. De driecilinder past goed bij het karakter van de auto en overtuigt in stilte. Overmorgen lees je de volledige test van de Ibiza, waar we ook het nieuwe (fors verbeterde) infotainmentsysteem zullen bespreken. Tot dan!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review