Lancia positioneert de Delta boven de familiebroer Bravo van Fiat. Dat gaan we niet alleen terug zien in de motorenkeuze en uitrusting (en de prijs...), maar ook in de lengte. De Delta is 4,5 meter lang, 1,8 meter breed en 1,5 meter hoog, en dat is net een maatje meer.
Zoals veel merken hecht Lancia ook veel waarde aan de grille. Het front van de Delta kernmerkt zich door een aggresieve uitstraling, versterkt door de brede wielkasten en forse luchtinlaat. De koplampen zijn voorzien van LED-(dagrij)verlichting, maakt de Delta lekker modern, terwijl het er vaak ook nog eens dreigend uit ziet. Fraaie lakkleuren, al dan niet in duo-tone, maken de Delta nog brutaler.
Natuurlijk is niet alles agressie en protserigheid. Lancia staat bekend als een stijlvol merk met veel mogelijkheden voor verwennerij met een vleugje temperament, dus reken op veel luxe mogelijkheden zoals fraai alcantara, een glazen dak, chromen afwerking en meer. Het stuurwiel vertoont kenmerken met de exemplaren van vroeger.
Aan moderne elektronische snufjes is ook geen gebrek. USB voorziening, Bluetooth en navigatie met spraakfunctie zijn de praktische zaken. Een flinke Bose geluidsinstallatie zorgt nog voor emotionele en muzikale ondersteuning.
De motorische ondersteuning is ook fors bemeten. Het turboloze tijdperk laat Lancia achter zich, dus de Delta Turbo is back in business!. Kopers kunnen minimaal rekenen op een 1.4 Turbojet met 120 of 150 pk. Helemaal nieuw wordt de 1.8 Di Turbojet met 200 pk, een direct ingespoten turbomotor. De dieseluitvoeringen bestaan uit de de 1.6 Multijet, 120 pk sterk, gekoppeld aan een DFN gerobotiseerde handbak. Ook staat een 2.0 Multijet met 165 pk op het programma, en zelfs een 1.9 Multijet met 190 pk komt er aan! Als dat geen temperamentvolle krachtpatser is...
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review