Een scherper design van de koplampen, grille, bumpers en achterlichten maken de BMW 3 Serie weer helemaal van deze tijd. Het interieur is opgewaardeerd met verbeterd materiaalgebruik en een vernieuwde vorm voor bekerhouders en middenconsole terwijl het BMW Professional navigatiesysteem op een update kan rekenen. Onderhuids is er meer nieuws te vertellen dankzij diverse motorwissels en nieuwe transmissies (zesbak manueel en achttrapsautomaat). Er zijn nu vier benzine- en zeven dieselversies.
Driecilinder
De 318i vormt de nieuwe basis van de 3 Serie Sedan en Touring. Met 136 pk vervangt hij de 316i voorganger, al komt de nieuwe iets zuiniger uit de hoek, onder meer vanwege het feit dat de nieuwe 318i een 1.5 liter driecilinder motor heeft. Afzien? Feitelijk niet; 0-100 in 8.9 seconden terwijl de topsnelheid 210 km/u bedraagt. Daarnaast is er de nieuwe 330i, die de 328i vervangt en vier cilinders telt, gecombineerd met 252 pk. De eerste zescilinder in het programma is nu de 340i en die levert 326 pk. Modaal is weer de 320i die 184 pk levert.
Plug-in hybride
Volgend jaar is de 330e plug-in hybride met 252 pk sterke aandrijflijn (2.0 liter benzine+elektromotor) en 420 Nm koppel gereed voor introductie. Deze noteert 49 gram CO2/km en komt dan in aanmerking voor 15% bijtelling. De eerste BMW 3 Serie plug-in verschijnt in ieder geval als Limousine en kan 35 kilometer elektrisch rijden. Zuinig dieselen kan met de 320d (190 pk) of 320d EfficientDynamics Edition (163 pk), beide zowel als Touring en Sedan goed voor 20% bijtelling in 2015. Ook met automaat. Topdiesel 335d (313 pk) heeft standaard xDrive. Daar tussen vinden we weer de 316d (115 pk), 318d (150 pk) en 325d (218 pk) en 330d (256 pk).
LED-koplampen
Niet te zien maar wel te voelen is de aangepaste demping voor alle uitvoeringen, ook de M Sport en adaptieve sets zijn aangepakt met als doel: meer dynamiek en meer stuurprecisie. Ook goed nieuws is de komst van een head-up display op de optielijst, evenals LED-koplampen en de uitgebreide Parking Assistant. Onverminderd biedt BMW optiepakketten in de vorm van de M Sport, Sport Line en Luxury Line om de 3 Serie meer glans te geven.
UPDATE:
Eind juli staat de 3 Serie vernieuwd en wel bij de dealer. Dit zijn de prijzen.
Prijzen nieuwe generatie BMW 3 Serie Sedan.
Model |
kW (PK) / Nm |
Energielabel |
Consumentenprijs (€) |
318i |
100 (136) / 220 |
A |
34.500,- |
320i |
135 (184) / 270 |
B |
37.750,- |
320i xDrive |
135 (184) / 270 |
C |
42.271,- |
330i |
185 (252) / 350 |
C |
44.019,- |
330iA xDrive |
185 (252) / 350 |
B |
48.121,- |
340i |
240 (326) / 450 |
E |
54.006,- |
340i xDrive |
240 (326) / 450 |
E |
57.945,- |
|
|
|
|
316d |
85 (116) / 270 |
B |
38.000,- |
318d |
110 (150) / 320 |
B |
39.990,- |
318d xDrive |
110 (150) / 320 |
C |
44.100,- |
320d EDE |
120 (163) / 380 |
B |
40.490,- |
320d |
140 (190) / 400 |
B |
42.578,- |
320d xDrive |
140 (190) / 400 |
C |
46.806,- |
325d |
160 (218) / 450 |
D |
48.400,- |
330dA |
190 (258) / 560 |
D |
58.900,- |
330dA xDrive |
190 (258) / 560 |
E |
62.901,- |
335dA xDrive |
230 (313) / 630 |
F |
64.900,- |
Prijzen nieuwe generatie BMW 3 Serie Touring.
Model |
kW (PK) / Nm |
Energielabel |
Consumentenprijs (€) |
318i |
100 (136) / 220 |
B |
36.499,- |
320i |
135 (184) / 270 |
B |
39.699,- |
320i xDrive |
135 (184) / 270 |
D |
44.271,- |
330i |
185 (252) / 350 |
C |
46.019,- |
330iA xDrive |
185 (252) / 350 |
B |
50.120,- |
340iA |
240 (326) / 450 |
D |
56.005,- |
340iA xDrive |
240 (326) / 450 |
D |
59.944,- |
|
|
|
|
316d |
85 (116) / 270 |
C |
39.999,- |
318d |
110 (150) / 320 |
C |
41.988,- |
318d xDrive |
110 (150) / 320 |
D |
46.099,- |
320d EDE |
120 (163) / 380 |
B |
41.989,- |
320d |
140 (190) / 400 |
C |
44.577,- |
320d xDrive |
140 (190) / 400 |
D |
48.805,- |
325d |
160 (218) / 450 |
E |
50.399,- |
330dA |
190 (258) / 560 |
E |
60.899,- |
330dA xDrive |
190 (258) / 560 |
F |
64.899,- |
335dA xDrive |
230 (313) / 630 |
F |
66.899,- |
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review