Het was geen geheim dat de nieuwe eenliter turbokracht van Volkswagen ook zijn weg naar de Golf zou vinden. Met 115 pk is de driecilinder sterk genoeg om als capabele eenliter te dienen, helemaal omdat het koppel 200 Nm bedraagt. Cijfers als de 0-100 tijd van 9.7 seconden en 204 km/u topsnelheid bevestigen dat.
DSG
Toch bedraagt de CO2-uitstoot slechts 99 g/km (hatchback en Variant) of 105 g/km (Sportsvan), mede omdat de 1.0 TSI aan het werk gaat in een BlueMotion-jasje. Wanneer de zeventraps DSG-automaat wordt meebesteld (2500 euro), blijft de eenliter net zo zuinig, spaarzaam genoeg ook voor 20 bijtelling bij zakelijke inzet (net als de 1.4 TGI op aardgas en de 1.4 TSI ACT met DSG-7). De eenliter verbruikt 4.3 l/100km. Ter vergelijk, de Polo 1.0 TSI scoort 4.1 l/100km.
Uitrusting
Volkswagen levert de Golf 1.0 TSI’s als Trendline en Comfortline, waarbij de eerste altijd is uitgerust met airco, Multi Collision Brake, een multimediasysteem met kleurenaanraakscherm, boordcomputer en lichtmetalen wielen. De Comfortline heeft ook cruise control, parkeersensoren voor en achter en comfortstoelen. Het Executive-pakket voegt navigatie en een alarm aan toe.
Prijzen starten bij 22.590 euro (hatchback) of 23.450 euro als het de Variant mag zijn. De Golf Sportsvan 1.0 TSI is er vanaf 25.490 euro. De goedkoopste Golf-jes hebben echter de 1.2 TSI 85 pk en die starten bij 20.350 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review