Officieel: 7% bijtelling voor Volvo XC90 T8

Na een paar kleine aanpassingen heeft de plug-in hybride Volvo XC90 geen uitstoot van 65 gram CO2 per kilometer, maar van 49 gram CO2 per kilometer. Hallo 7% bijtelling! Met dank aan nieuwe software en een betere elektromotor.

Meer vermogen

Ook leveren de viercilinder benzinemotor en de elektromotoren samen geen 400 pk meer, maar nu 407. Dat komt onder meer doordat de benzinemotor nu 320 pk levert in plaats van 318 pk en het feit dat Volvo een nieuw type elektromotor toepast met 87 pk in plaats van 82 pk. Daardoor sprint de XC90 T8 nu in 5.6 seconden naar 100 km/u. Het totale koppel is met 640 Nm gelijk gebleven. Door de aanpassingen valt de Volvo nu dus in een de laagste bijtellingsklasse voor auto's met een verbrandingsmotor. 

De grootste concurrenten van de Volvo, de BMW X5 xDrive40e en de Mercedes-Benz GLE 500 e vallen allebei in de 14% bijtellingsklasse. De Audi Q7 e-tron mist de 7%-boot ook, aangezien hij pas in begin 2016 op de markt komt. Daarmee heeft Volvo op dit moment het alleenrecht op 7% bijtelling in het segment.

Rijtest

Onlangs reden we met de Volvo XC90 T8. Lees de volledige rijtest hier!

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.