Rapid / Spaceback
De Skoda Rapid en Rapid Spaceback zijn vanaf juni leverbaar met drie benzine- en twee dieselmotoren. In bijna alle gevallen nemen de vermogens iets toe. De 1.2 met 75 pk vervalt, waardoor de 1.2 TSI met 90 pk nu de nieuwe basismotor is. Een trap hoger heb je dezelfde motor met 110 pk en het benzine topmodel krijgt een 1.4 TSI met 125 pk.
Dieselen kan voortaan met twee 1,6 liters. Eentje met 90 pk, zoals eerst, en een met 116 pk. Vergeleken met de vorige sterkste diesel heeft dat blok 11 extra pk’s. Alle motoren zijn behoorlijk veel grammen CO2 verloren en op de 1.4 TSI benzinemotor na voldoen ze allemaal aan de eisen van 20% bijtelling.
Yeti
De Yeti krijgt ook dezelfde kuur. Er verdwijnen een aantal motoren als de 1.8 TSI benzinemotor met 160 pk en de 2.0 TDI dieselmotor met 170 pk, maar daar komen zuinigere exemplaren voor terug. De basis benzinemotor is nu de 1.2 TSI met 110 pk en daarboven heb je de 1.4 TSI met zowel 125 als 150 pk. Dieselen kan met een 110 pk 2,0 liter en een 150 pk 2,0 liter. Hier geen 20% bijtellers, maar wel een flinke afname in CO2, wat weer een gunstige heeft op het BPM-bedrag.
Octavia
Bij de Skoda Octavia is het eenzelfde verhaal, maar wel met een apart detail. Waar bij de Rapid en de Rapid Spaceback de 1.2 TSI met 86 pk is vervallen, bestaat hij bij de Octavia nog, maar voldoet hij wel aan de Euro6-norm. Daarna volgen de bekende 1.2 TSI met 110 pk, gevolgd door de 1.4 TSI met 150 pk.
Voor de dieselmotoren verandert er niets. Je kunt nog steeds kiezen uit een 1,6 liter met 110 pk en twee 2,0 liters (150 pk en 184 pk).
Citigo
De Citigo krijgt ook de nieuwe Euro6-motoren, maar krijgt geen extra vermogen. Hij blijft leverbaar met 60 en 75 pk uit de 1,0 liter driecilinder.
De Fabia was al voorzien van Euro6-motoren en de Superb krijgt ook de nieuwste motoren bij zijn lancering later dit jaar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review