Met een 308 GT, 308 GTi of 308S (de Chinese versie van de 308) was Peugeot nog niet tevreden. Dus gingen de techneuten opnieuw aan de slag en komen zij met de 308 R HYbrid op de proppen. Het is een ultieme 308 met plug-in hybride techniek, 500 pk en vierwielaandrijving. Gaat-ie in productie? Niet als zodanig, maar het eindresultaat willen we je niet onthouden.
Two Tone
De 308 R HYbrid is flink uitgebouwd om een perfecte wegligging en optimaal gekoelde techniek te kunnen garanderen. Hij biedt plaats aan vier personen en is – om nog eens gek te doen - two-tone uitgevoerd. Dat laatste zagen we eerder al op de 208 GTi 30th Anniversary edition die 30 jaar GTi moet gaan vieren.
500 pk/730 Nm
De plug-in hybridetechniek ontleent de ultrasportieve Fransoos aan die van de 908 raceauto, waar Peugeot Sport inmiddels ervaring mee heeft. Voorin ligt een 1.6 THP motor met 270 pk, geholpen door een 115 pk sterke elektromotor voorin en eenzelfde variant op de achteras. Afhankelijk van de rijstand genereert de 308 R HYbrid daarmee maximaal 500 pk en 730 Nm.
0-100: <4 sec.
Daarmee haal je in deze 308 zonder morren 250 km/u terwijl je binnen 4 tellen op 100 km/u zit. Voor wat het waard is bij dit soort auto’s bedraagt de CO2-uitstoot slechts 70 gram per kilometer. Volledig elektrisch rijdt de 308 R HYbrid louter op zijn elektromotor achterin. Ten behoeve van een optimale gewichtsverdeling monteerde Peugeot het accupakket op de plek van de brandstoftank. Die laatste verhuisde naar de bagageruimte.
#PEUGEOT308RHYbrid
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review