Range Rover Evoque wordt lichter en efficiënter

Subtieler dan subtiel is hij, de facelift van de Range Rover Evoque. Maar dat neemt niet weg dat de auto wel op een flink aantal punten aangepakt is. De highlights? Een nieuw infotainmentsysteem en nieuwe dieselmotoren. Hij komt er zelfs als 20% bijteller.

e-D4

Land Rover stopt de nieuwe Ingenium motoren, na de Discovery Sport, nu ook in in de Range Rover Evoque. De Evoque wordt daardoor net wat lichter en dankzij de nieuwe motoren ook wat efficiënter. In zijn meest brandstofvriendelijke vorm verbruikt de 2,0 liter dieselmotor met 150 pk 4,2 liter per 100 kilometer. Goed voor een CO2 uitstoot van 109 gram per kilometer en dus 20% bijtelling. Bestel je hem met vijf deuren, dan wordt de uitstoot 113 gram CO2 per kilometer. De keuze voor vierwielaandrijving nivelleert de boel: ze stoten dan allebei 125 gram per kilometer uit. 

Facelift

De vernieuwde Evoque krijgt naast nieuwe motoren ook grotere luchtinlaten in de voorbumper, LED koplampen en LED dagrijverlichting die ook als richtingaanwijzers functioneert. Het dak krijgt een tweede antenne, voor 3G ontvangst en voortaan is ook de 5-deurs als Dynamic leverbaar met luchtinlaten in de motorkap, net als eerst alleen op de Coupé. Ook is hij te bestellen met allerlei nieuwe opties: drie nieuwe velgen, twee nieuwe interieurkleuren en een nieuwe exterieurkleur.

Infotainment

De Range Rover Evoque gaat ook gebruikmaken van InControl, het nieuwe infotainmentsysteem van Jaguar Land Rover. Iedere Evoque heeft het nieuwe InControl Touch systeem. De Pure and SE hebben de standaard variant, die optioneel uit te rusten is met SD-kaart navigatie, DAB, Sirius en HD Radio en de HSE, HSE Dynamic en Autobiography hebben standaard InControl Touch Plus, met navigatie op een harddisk. Als optie kun je nog altijd kiezen voor een Meridian audiosysteem met elf of zeventien speakers. De vernieuwde Evoque krijgt ook meer veiligheidsystemen zoals een rijbaanassistent, een automatisch autonoom remsysteem dat ongelukken bij snelheden tot 50 km/h voorkomt en tot 80 km/h probeert de schade te beperken. 

180 pk

Naast de 150 pk variant komt er ook een 180 pk sterke diesel-Evoque. Die stoot minimaal 125 gram CO2 per kilometer uit en heeft een gemiddeld verbruik van 4,8 liter op 100 kilometer. Daarnaast is er nog de Si4 benzinemotor met 240 pk. Met dat blok heeft de Evoque een gemiddeld verbruik van 7,8 liter op 100 kilometer. Een sprint van 0-100 km/h gaat in 7,6 seconden en hij heeft een topsnelheid van 217 km/h.

 

Land Rover presenteert de vernieuwde Evoque in Genève op 3 maart. Halverwege dit jaar moet hij in de showroom staan.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.