Nee, pick-ups zie je in Nederland niet op elke hoek van de straat, maar met de vijfde generatie Mitsubishi L200 hebben de Japanners wel een nieuwe aanwinst in het segment van ‘de harde werkers’. Auto’s als de Volkswagen Amarok, Ford Ranger en Nissan Navarra moeten nu boksen tegen de nieuwe Japanner, die met nieuw design en een verse 2.4 liter dieselmotor aan de bak gaat.
De nieuwe krachtpatser is er in een 154 pk/380 Nm of 181 pk/430 Nm uitvoering, ontwikkeld vanuit de kleinere dieselmotor die in de Outlander ligt. Met dank aan deze aanwinst daalt de CO2-uitstoot met 30 gram naar 169 g/km en dat is de beste score in zijn werkveld. Mitsubishi combineert de 2.4 Clean Diesel met een zesversnellingsbak of vijftrapsautomaat.
Naast een laag brandstofverbruik scoort de L200 met een nieuw chassis, meer binnenruimte en de kleinste draaicirkel van 11.8 meter. De Japanners hebben voor de vijfde generatie verder werk gemaakt van afwerking, isolatie en rijcomfort. Het 4WD systeem is nu aangestuurd via een draaiknop in de middenconsole. Goodies zoals Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist en Hill Start Assist zijn standaard. Xenon staat op de optielijst.
De productie van de nieuwe L200 vindt plaats in Thailand. Na de presentatie op de Autosalon komt het werkpaard in de zomer naar Europa, zowel in de Club Cab als Double Cab uitvoering.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review