De facelift van de Honda CR-V heeft zoals we eerder zagen cosmetische en technische aanpassingen om het lijf. Terwijl de carrosserie is gemoderniseerd met een nieuwe set bumpers, grille en koplampen met LED-dagrijverlichting, vestigen de Japanners ook de aandacht op een sterk staaltje downsizing.
1.6 i-DTEC
Honda leverde de CR-V al met de 2.0 liter benzine of de 1.6 i-DTEC 120 pk, nu volgt nu ook een 160 pk sterke variant van die laatste. Zeker gezien het koppel van 350 Nm laat Honda zich weer van zijn beste kant zien. De nieuwe versie is standaard uitgerust met 4WD en maakt de 2.2 i-DTEC diesel met minder vermogen en een hoger brandstofverbruik overbodig. De 1.6 i-DTEC 120 pk 2WD scoort slechts 115 gram CO2, zijn sterke broer met 4WD mag er met 129 gr/km ook zijn.
Negentrapsautomaat
In combinatie met de nieuwe 1.6 i-DTEC introduceert Honda ook een negentrapsautomaat - de tweeliter benzine behoudt zijn vijftrapsautomaat. Deze nieuwe aandrijflijn is praktisch even zuinig als de handgeschakelde dieselversie en kost daardoor ‘slechts’ 3000 euro meer.
Prijzen
Dan de prijzen. Honda levert de nieuwe CR-V vanaf 29.990 euro als 2.0S. De meer courante Comfort-uitvoering start bij 35.890 euro, waarbij de 1.6 i-DTEC 120 pk met 2WD dan 34.890 euro kost. Wil je 4WD, dan is de 2.0 benzine er als Elegance vanaf 42.790 euro en betaal je 43.990 euro voor de 1.6 i-DTEC 160 pk.
Veiligheidspakket
Wie meer luxe wenst is aangewezen op de Lifestyle en Executive-uitvoeringen. Vers op de optielijst of standaarduitrusting staat het Intelligent Adaptive Cruise Control dat anticipeert op verkeer dat van rijstrook wisselt en zo nodig waarschuwt. Met Honda Sensing, standaard op de Executive, heeft de CR-V een camera en radar die onder meer het noodremsysteem Colission Mitigation Braking System aansturen. Het pakket is standaard op de Executive-uitvoering en komt in andere gevallen als Advanced Driving Assist pakket op de optielijst voor 990 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review