Vlot gassen op LPG met Alfa MiTo Junior

Op de Autosalon van Parijs presenteerde Alfa Romeo vorig jaar de MiTo Junior. Het sportief uitgedoste model staat inmiddels bij de dealer en is ook verkrijgbaar met een affabriek LPG-installatie om vlot te kunnen gassen.

Bij de presentatie van de MiTo Junior werd bekend gemaakt dat deze leverbaar zou worden met de vertrouwde 1.4 liter benzinemotor (78 pk), de TwinAir 100 turbomotor, de 1.4 MultiAir Turbo (140 pk) of de bekende 1.3 JTDm diesel. De importeur heeft ook een bifuel-variant met LPG-installatie in de prijslijst gezet.

Alfa schuift de 1.4 Turbo 120 pk/206 Nm benzine/LPG-motor naar voren die ook bij Fiat dienst doet. De autogasinstallatie met 37 liter ringtank wordt affabriek gemonteerd en helpt de MiTo met deze turbomotor aan een CO2-uitstoot van 131 g/km. Dat levert voor zakelijk rijders geen bijtellingsvoordeel op, maar wel een vlotte MiTo die in 11.3 tellen naar honderd sprint en net geen 200 haalt. De bagageruimte blijft ook in de bivalente MiTo exact 270 liter.

Prijzen
Wie de Alfa MiTo bifuel wilt bestellen heeft keuze uit de Junior of Exclusive uitvoering. De Junior staat standaard op 17 inch en verder zijn de uitvoeringen minimaal uitgerust met mistlampen, cruise control, een chromen uitlaatsierstuk, privacy glass, sportstuur met stuurbediening, U-connect met 5 inch touchscreen en automatisch geregelde airco. Prijzen beginnen bij 21.950 euro en die zitten mooi tussen de TwinAir 100 en MultiAir 140 in.



Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.