Live in Detroit: Honda NSX is eindelijk daar, maar....

Het grote geheim van de Honda NSX is nog niet ontrafeld.

Beter laat dan nooit; de Honda NSX is helemaal af. Hij staat als Acura op de Auto Show van Detroit, maar de pret is er niet minder om. Of missen we toch nog iets? Helaas wel...

Vijfentwintig jaar na het verschijnen van de eerste NSX heeft Honda een nieuwe generatie paraat. Aan de definitieve onthulling zijn heel wat jaren (en een studiemodel) vooraf gegaan. Het eindresultaat mag er zijn. In vergelijking met het studiemodel is de productiversie iets langer (4.47 meter) en iets breder. Voor een laag gewicht is veel gebruik gemaakt van aluminium en koolstofvezel.

Prestaties?
Honda kiest onderhuids voor een unieke hybride aandrijflijn met biturbo V6 middenmotor en een negentrapsautomaat met dubbele koppeling. Alle krachten worden verdeeld over vier wielen, waardoor de Japanse snelheidsduivel vierwielaangedreven is. De voorwielen worden altijd aangestuurd door twee onafhankelijke elektromotoren, terwijl de elektromotor bij de transmissie snelle schakelingen ondersteunt en daarnaast de acceleratie verhoogt. Prestatiecijfers zijn helaas nog niet bekend.

Ook zo benieuwd hoe de nieuwe NSX zal rijden? We moeten nog heel even geduld hebben want hij gaat pas later dit jaar voor Europa in productie bij het Performance Manufacturing Center in Ohio.  Prijzen volgen tegen die tijd.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.