Met het onthullen van de C 350 Plug-in Hybrid is de tweede plug-in hybride van Mercedes-Benz een feit. Waar de S-Klasse-met-stekker voor de dag komt met een zescilinder en EV-kracht, krijgt de C 350 Plug-in Hybrid – volgens de nieuwe nomenclatuur C 350 e geheten - een 2.0 liter viercilinder en een elektromotor mee.
279 pk met 7% bijtelling
In totaal komt het systeemvermogen op 279 pk en 600 Nm, waarmee de C-Klasse – geholpen door een zeventrapsautomaat - in zo’n zes tellen naar honderd sprint en doodleuk 250 km/u kan aantikken. Het accupakket (a 100 kg) heeft voldoende prik voor 31 kilometer elektrisch rijden.
Dat gegeven zorgt er mede voor dat de CO2-uitstoot nipt onder de 50g/km blijkt en zowel de C 350 Plug-in Hybrid Sedan en Estate bij zakelijke inzet 7% bijtelling scoren. De stekker-Benz valt dus in een warm Nederlands zakenbadje. Opladen kan thuis via 220V, een Wallbox of langs de weg bij een publieke laadpaal en neemt maximaal 2 uur in beslag. De laadklep bevindt zich - in tegenstelling tot andere plug-in hybrides - aan de achterzijde van de auto.
Kleinere bagageruimte
De enige concessie die de plug-in hybride techniek doet is de aanwezige laadruimte. De C-Klasse sedan heeft geen 480 maar 335 liter bagageruimte over, terwijl de Estate nu 350-1370 liter scoort. Dat is overigens nog wel iets ruimer dan de geduchte concurrent V60 Plug-in Hybrid van Volvo.
Standaarduitrusting
Mercedes zet de C 350 Plug-in Hybrid vanaf maart 2015 bij de dealer. Prijzen en uitrustingsmogelijkheden worden 2 februari bekendgemaakt, maar reken op een prijs vanaf circa 60.000 euro. Standaard al voorzien in luchtvering, lederen bekleding, ledverlichting en navigatie. Daarnaast wordt de C 350e kosteloos en naar keuze uitgerust als AVANTGARDE of EXCLUSIVE.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review