Verse driecilinder en nieuwe uitvoeringen voor BMW 2 Serie Coupé

Vandaag is een historische dag. BMW stuurt in 2015 de 1.5 liter driecilinder turbomotor naar de 218i Coupé. De 2 Serie heeft daarmee de primeur om als eerste achterwielaangedreven BMW met een driecilinder op stap te gaan. Verder doen nieuwe uitvoeringen intrede.

 

De 2 Serie had in tegenstelling tot de 1- en 3 Serie nog geen ‘instapmotorisering’ zoals een 216i of 218i. Het gamma wordt vanaf maart 2015 naar onderen aangevuld met de 218i voor de Coupé. Onder de motorkap vinden we dezelfde 1.5 liter turbomotor met driecilinders als in de 2 Serie Active Tourer, met het verschil dat deze voor de Coupé de achterwielen aandrijft en in lengterichting is geplaatst. De Duitsers zetten daarmee de langverwachte historische stap. Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat die motor (en afgeleiden daarvan) ook naar andere modellen zijn weg vindt, zoals de 2 Serie Cabriolet en de 1 Serie.

Zesbak of automaat
Met 136 pk en 220 Nm komt de 218i Coupé niets tekort. BMW belooft een 0-100  tijd van 8.8 seconden en 212 km/u topsnelheid. Een balansas moet zorgen voor een trillingsvrije loop. In combinatie met een handgeschakelde zesbak komt het verbruik op 5,1-5.6 l/100 km, afhankelijk van de uitvoering en banden. De driecilinder is daarmee een litertje zuiniger (op papier) dan de 220i met 184 pk, die leverbaar blijft. Uiteraard levert BMW optioneel nog een achttrapsautomaat.

Uitrusting
Ook de basisversie van de BMW 2 Serie Coupé is voorzien van een complete uitrusting, met onder meer 1-zone automatische airconditioning, een BMW Professional audiosysteem, iDrive controlesysteem met een 6,5-inchdisplay, regensensor en lichtmetalen wielen.

Model Essential
Ander nieuws in het leveringsprogramma van de 2 Serie Coupé is de komst van de 220xDrive Coupé met de 190 pk sterke dieselmotor en vierwielaandrijving. Met ingang van het voorjaar van 2015 biedt BMW de keuze uit vier nieuwe modeluitvoeringen. De Model Essential biedt onder meer Cruise Control met automatische remfunctie en Park Distance Control. Bij de Model Sport ligt het accent op sportief getinte extra’s, waaronder sportstoelen en de Driving Experience Control met een SPORT+ modus. Het model is te herkennen aan de glanzend zwarte spiegelkappen en de grille met acht spijlen in elke nier. 

M Sport en Luxury
Bij de Model Luxury zijn dat elf spijlen per kant. Op deze versie, met een op luxe en elegantie gerichte uitrusting, zijn de luchtinlaten met chroom omlijst. Het interieur is met leder bekleed en afgewerkt met houten sierstroken en zilverkleurige accenten. De Model M Sport biedt behalve de meest complete uitrusting ook een verlaagd M Sport onderstel (10 mm), M Sport 17-inchwielen en het M aerodynamic pakket met vergrote luchtinlaten en zijskirts. Ook het interieur is sportief geaccentueerd dankzij specifieke kenmerken en accessoires van BMW M Sport.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.