Audi A7 h-tron klaar voor waterstof

Ook Audi laat graag zien dat ze waterstof in de vingers hebben. De A7 Sportback h-tron dient daarom als voorbeeld met plug-in hybridetechniek, e-quattro en brandstofcel.

De in Los Angeles getoonde A7 is een studiemodel met een elektromotor en een brandstofcel als energiebron. Deze aandrijving is gekoppeld aan een hybridesysteem met een lithium-ion batterij en een extra elektromotor achterin, zonder mechanische verbinding tussen de voor- en achteras. Totaal vermogen: 272 pk.

Plug-in hybride
Presteren doet de A7 h-tron ruim voldoende, getuige de 0-100 tijd van 7.9 seconden en een begrensde topsnelheid van 180 km/u. Met een vier volle tanks waterstof rijdt de A7 meer dan 500 km. Het rijbereik wordt nog verder vergroot, met maximaal 50 kilometer, dankzij een achterin geplaatste lithium‑ion batterij die is overgenomen van de Audi A3 Sportback e-tron. Deze batterij wordt opgeladen door energieterugwinning of via een stopcontact. Zijn energie kan ook worden aangewend bij volle acceleratie.

Tijd om de productie te starten? Nee. ‘Productiekansen zijn er zodra de markt en infrastructuur er klaar voor zijn’, meldt Audi. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.