Mercedes-Benz had de Maybach S-Klasse al groots aangekondigd. Het nieuwe vlaggenschip is de eerste telg van het nieuwe submerk Mercedes-Maybach, bedoeld voor degene die op zoek zijn naar ultieme luxe en comfort. Daarom is de wielbasis van deze S-Klasse met twintig centimeter verlengd ten opzichte van de gewone S-Klasse met verlengde wielbasis.
Spraakversterking
De passagiers achterin wanen zich in hun eigen lounge met nog meer beenruimte (325 mm i.p.v.166 mm), inclusief de mooiste materialen, separate en uitgebreid verstelbare massagestoelen, voetsteunen en alle comfortvoorzieningen zoals klaptafeltjes, parfumeur, en isolerende bekerhouders. Door de plaatsing van de stoelen zitten passagiers nog meer afgezonderd van de buitenwereld. Bestuurder en eventuele bijrijder praten met stemversterking naar de achterpassagiers. Hiervoor maken de Duitsers gebruik van een microfoon en de speakers van het Burmester audiosysteem, net als in de nieuwe V-Klasse.
Nog stiller
Tegelijkertijd zorgt extra isolatie (afdichtingen, wagenbodem, wielkasten) voor een nog stiller interieur. Omstanders herkennen de luxe sedan aan de gewijzigde grille met drie dubbele chromen louvres en een verticale chromen strip. Ook de bumpers zijn afgewerkt met chromen louvres. In de achterbumper zijn de uitlaatpijpen hierin geïntegreerd. De aanduiding Maybach bevindt zich links achterop het kofferdeksel. Helemaal niet te missen zijn de optionele maar glanzende 20 inch lichtmetalen wielen.
V8 of V12
De bestuurder geniet van een subtiele Maybach-badge in de middenconsole en bedient met zijn voet de V12 biturbomotor (530 pk) met zeventrapsautomaat of de V8-biturbo met 455 pk en negentrapsautomaat. Vierwielaandrijving is voor de V8 optioneel beschikbaar. Beide motorvarianten laten de Maybach-S in 5 tellen naar 100 zoeven en realiseren een topsnelheid van 250 km/u, terwijl het verbruik 11.7 l/100km respectievelijk 8,9 l/100km bedraagt.
Sinds het begin van de 20e eeuw heeft het Daimler concern zich ook toegelegd op de productie van prestigieuze voertuigen die ruimte en stijl combineren met vooruitstrevende technologie en subliem comfort. Dit ging door tot en met 1981 toen de laatste Mercedes-Benz 600 in het Duitse Sindelfingen werd gebouwd. In 1991 verscheen de 600 SEL uit de W140-range. Deze eerste Mercedes-Benz met V12 blies de traditie van luxe limousines nieuw leven in en vanaf 2002 waren de Maybach-modellen de vaandeldragers op het gebied van luxe en technologie. Met de nieuwe Mercedes-Maybach S-Klasse zet het Daimler-concern wederom een nieuwe standaard.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review