BlueHDi 100
Het belangrijkste zakelijke nieuws is de BlueHDi 100. Met die motor is de C3 namelijk goed voor een uitstoot van 79 gram CO2 per kilometer. Daarmee haalt hij dit jaar, maar ook volgend jaar, 14% bijtelling. Deze week reden we de DS3 met die motor. Ook dat model valt in de gunstige bijtellingsklasse. De prijslijst van de C3 begint echter een paar duizend euro lager, bij 18.590 euro.
Benzinemotoren
Ook twee benzinemodellen zijn aangepakt, de PureTech 82 en de PureTech 110. Belangrijkste is de 110 pk sterke PureTech 110, die de 1,6 liter viercilinder VTi 120 vervangt. Net als de PureTech 68 en PureTech 82 is het een 1,2 liter driecilinder, maar door de toevoeging van een turbo is het koppel een stuk hoger. Hij levert bij 1500 toeren al zijn maximumkoppel van 205 Nm (tegenover 95 Nm bij 3000 toeren bij de PureTech 68 en 118 Nm bij 2750 toeren bij de PureTech 82). Hij is goed voor een sprint naar 100 km/h in 9,6 seconden en een topsnelheid van 190 km/h. De uitstoot is vergeleken met de motor die hij vervangt ook een stuk lager: 107 gram CO2 per kilometer tegenover 129 gram CO2 per kilometer. Daarmee is ook het BPM bedrag lager. Dat is weer gunstig voor de consumentenprijs. Over de hele linie is hij goedkoper, maximaal scheelt het 1.100 euro en minimaal 900 euro.
De lagere uitstoot is ook goed voor de zakelijke bijtelling: alle benzinemodellen van de C3 hebben voortaan 20% zakelijke bijtelling.
Kijk voor het laatste leasenieuws ook op onze site over autolease: www.leaseautovandaag.nl
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review