V8 wordt V6
Het grootste nieuws van de Cayenne GTS zit onderhuids. Geen V8 meer, zoals de vorige, maar een V6 met twee turbo's. Dan moet je niet denken dat hij er in kracht op achteruit is gegaan. Hij heeft 20 pk meer en 85 Nm meer, waarmee het totaal uitkomt op 440 pk en 600 Nm. Daarmee kan de Cayenne GTS van 0-100 km/h in 5,2 seconden en met het Sport Chrono-pakket in 5,1 seconden. Daarna gaat hij door naar een top van 262 km/h. Hij moet ook sportiever gaan klinken, want standaard heeft hij een sportuitlaat.
Sportiever
Het onderstel is ook onder handen genomen. Het is 24 millimeter lager dan dat van de Cayenne S. Standaard heeft de GTS Porsche Active Suspension Management. Dat moet vooral zorgen voor meer rijdynamiek. Ook van binnen is hij aangepakt. De stoelen zijn bekleed met zwart leer en alcantara, afgewerkt met rode stiksels. Die combinatie van zwart leer, alcantara en rood komt door het hele interieur terug. Van buiten vallen de sideskirts op, de bredere wielkasten en de neus van de Cayenne Turbo. Het model moet het gat vullen tussen de Cayenne S (420 pk) en de Cayenne Turbo (520 pk).
Basismodel
Naast de sportieve GTS komt Porsche ook met een nieuw basismodel van de Cayenne. Dat model krijgt de 3,6 liter V6, maar dan met 300 pk. Hij gaat in 7,7 seconden naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 230 km/h. Gemiddeld moet hij 9,2 liter per 100 kilometer verbruiken. De uitstoot is met 215 gram CO2 per kilometer zo'n 8 gram lager dan dat van een Cayenne S, wat de vanafprijs ten goede moet komen.
Los Angeles
De Cayenne GTS wordt voor het eerst gepresenteerd op de Los Angeles Auto Show op 19 november. Eind februari staan allebei de auto's bij de dealer.
Update 10-11:
Prijs
Porsche heeft de prijs bepaald van de Cayenne GTS. Hij moet minimaal 129.100 euro gaan kosten. Daarmee is hij 46.300 euro goedkoper dan de Cayenne Turbo en 17.800 euro duurder dan de Cayenne S.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review