Turbokracht en aardgassen met Hyundai

Hyundai heeft de nieuwe i20 in Parijs onthuld. Het merk toont ook hoe hybridetechniek met een 48V accu kansen biedt. Ook schijnen de Koreanen licht op de i30 CNG met zeventrapsautomaat die rijdt op aardgas en zien we een 1.0 en 1.4 liter turbomotor verschijnen.

Hyundai presenteert twee nieuwe, zuinige turbobenzinemotoren met directe brandstofinspuiting (T-GDI) – met 1.0- en 1.4-liter cilinderinhoud. Daarmee kan Hyundai eindelijk voldoen aan de groeiende vraag naar auto’s met een kleinere cilinderinhoud.

Het merk toont ook een hybrideversie van de Hyundai I40 (48 volt). Het model deelt de techniek van de Kia Optima T-Hybrid die deze week al de revue passeerde. Met een 1.7 CRDi dieselmotor, elektromotor en 48V accu behaalt de dieselhybride betere prestaties (155 pk en 360 Nm) maar een 20% lager verbruik. De hybridetechniek weegt slechts 46 kg.

Ook in Parijs vinden we de Hyundai I30 waarvan de motor geschikt is voor het gebruik van CNG (aardgas). Deze maakt zijn debuut met de 1.4 T-GDI turbobenzinemotor en stoot slechts 87 gram CO2 uit. Reken maar dat we die turbomotor ook in andere modellen gaan zien. Dat geldt ook voor de zeventrapsautomaat die in deze auto is gemonteerd. Met de 1.0 T-GDI die in Frankrijk uit het krat is getrokken kunnen ze in Korea de i10, i20 en i30 gaan bedienen maar daarover is nog niets bekend.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.