De Discovery Sport is de eerste telg van de nieuwe Discovery-familie en de opvolger van de Freelander. De auto komt beschikbaar in een 5+2-zitsconfiguratie maar is volgens Land Rover niet groter dan bestaande 5-zits SUV’s. Qua uiterlijk haalt de Discovery Sport overduidelijk de familiebanden aan met de Evoque.
Het interieur is opgebouwd uit hoogwaardige materialen en er is opbergruimte genoeg voorhanden, evenals vier 12 Volt- en zes USB-oplaadpunten, verdeeld over de drie zitrijen. Centraal in het dashboard is een nieuw 8-inch touchscreen opgenomen en de bestuurder kan optioneel ook informatie aflezen via een Head-Up Display.
Zoals het een echt Discovery betaamt, heeft ook de Discovery Sport geen moeite met ‘onbegaanbaar’ terrein, indien is gekozen voor de versie met 4WD. Ook voorwielaandrijving behoort tot de mogelijkheden. Met een aanloop-, afloop- en overloophoek van respectievelijk 25, 31 en 159 graden, Terrain Response-technologie en een doorwaaddiepte van 600 mm, zal de Discovery Sport je vrijwel nooit teleurstellen.
Direct vanaf de introductie is de Discovery Sport beschikbaar met keuze uit een 2.0 liter turbobenzinemotor en twee 2.2-turbodiesels. Alle motoren zijn voorzien van een stop-/startsysteem, direct hogedruk brandstofinspuiting en remenergierecuperatie. Schakelen kan automatisch met een negentrapsautomaat of met een handgeschakelde zesbak. Later in 2015 volgt nog een ED4-turbodiesel met een CO2-uitstoot van 119 g/km.
De Discovery Sport zal begin volgend jaar in ons land verschijnen, naast de huidige zevenzits Discovery.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review