Het is alweer even geleden dat Ford de C-MAX als hybride en plug-in hybride onthulde. Omdat met name die laatste voor de Nederlandse markt interessant is, heeft Ford besloten alleen die uitvoering naar Nederland te halen. De plug-in hybride C-MAX gaat op pad met een tweeliter benzine- en een elektromotor, samen goed voor 184 pk. Het lithium-ion accupakket kan de MPV zo’n 44 km elektrisch laten rijden. Volledig elektrisch is de C-MAX Energi 120 pk sterk en bedraagt de topsnelheid 137 km/u. De accu’s kunnen worden opgelaten via het 220V-net of een laadpaal, waarbij de laadtijd 3-4 uur bedraagt.
Standaard is de Ford C-Max Energi voor 34.995 euro voorzien van lederen bekleding, navigatie en een panoramadak met elektrisch zonnegordijn. Het interieur is opgefrist en kan ook rekenen op een nieuw instrumentarium met EcoGauge boordcomputer en het Ford SYNC2 connectiviteitssysteem met touchscreen. Ford geeft de plug-in hybride ook alvast een nieuw neusje, in lijn met de facelift die voor de andere uitvoeringen op stapel staat. De standaardkleur is wit, maar tegen meerprijs zijn uiteraard ook andere kleuren beschikbaar.
Zoals gezegd betalen zakelijk rijders slechts 7% bijtelling over 34.995 euro. De CO2-uitstoot bedraagt namelijk slechts 46 gram/100km. De C-MAX Energi is nu bestelbaar en staat vanaf januari in de showrooms. Net als voor de Mondeo kunnen klanten zich bij Ford inschrijven voor sneak previews.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review