De Space-Up! Blue heeft een plug-in functie voor het opladen van de batterijen en maakt ook gebruik van zonne-energie. Door dit alles is de Space-Up! Blue een ‘zero emission vehicle’. Volkswagen ontwikkelde de warme brandstofcel. Simpelweg komt dit neer op compactere afmetingen en lagere kosten van het systeem. De warme brandstofcel van de Space-Up! Blue bevindt zich voorin de auto, wordt ‘gevoed’ door waterstof en hij drijft een 45 kW/61 pk sterke elektromotor aan. Deze krachtbron is achterin de auto geplaatst. In de vloer van de auto zijn twee veiligheidstanks ondergebracht, waarin totaal 3,3 kilo gecomprimeerde waterstof kan worden opgeslagen. Deze hoeveelheid is goed voor een actieradius van 250 km, best netjes!
Maar er is meer. De Space-Up! Blue beschikt ook over een pakket van twaalf compacte en efficiënte Lithium-Ion batterijen, gevestigd onder de achterbank, en op te laden via het stopcontact. Hulp van het solar-dakpaneel is ook mogelijk. Met volle accu’s word je nog eens 100 km op weg geholpen. Al deze techniek zorgt alsnog voor een beperkt gewicht van 1.090 kilo en brengt deze 3,68 meter lange vierzitter in 13,7 seconden naar 100 km/u.
De getoonde Tiguan HyMotion is nummer twee in rij. Deze compacte SUV heeft ook een warme brandstofcel voor de energievoorziening. Met zo'n 135 pk en een top van 150 is het model nog tot redelijke prestaties te bewegen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review