Om de Yaris weer een paar jaar extra te geven is de neus opgefrist, waarbij de Japanners zich hebben laten inspireren door de nieuwe Aygo en Auris. Aan de achterzijde zien we onder meer nieuwe (LED-)lampunits en een nieuwe bumper waarin de diffusor is opgenomen. Toyota belooft in het interieur nog grotere veranderingen, zodat het niet alleen ruimtelijker aanvoelt, maar ook hoogwaardiger is afgewerkt.
Wie gaat rijden moet merken dat het onderstel en de geluidsisolatie zijn verbeterd. Ook debuteert de nieuwe 1.0 liter benzinemotor uit de nieuwe Aygo. Verder zijn de 1.3 benzine, 1.5 hybride en 1.4 diesel weer leverbaar. Prijzen zijn nog niet bekend.
UPDATE:
Aan de hand van nieuwe foto's die Toyota heeft vrijgegeven, wordt duidelijk dat de grootste exterieurwijzigingen in de neus zitten. Dat geeft niet, want op andere vlakken zijn de Japanners tot in detail getreden. Zo is het interieur niet alleen hoogwaardiger afgewerkt, maar heeft Toyota bijvoorbeeld ook de middentunnel iets verhoogd zodat een kortere versnellingspook kon worden toegepast.
De nieuwe 1.0 liter motor stoot 99 gram CO2 uit en 95 gram CO2 als er een stop/start-systeem aan boord is. De Yaris Hybrid was met 79 gram CO2 al heel bescheiden van aard, in vernieuwde vorm komt de uitstoot op slechts 75 gram. Ook voldoet deze variant aan de Euro6-norm. Verbruik? 3.3 l/100km.
Productie van de Yaris vindt wederom plaats in het Franse Valenciennes. Zo'n 84% van alle productie wordt geexporteerd naar 42 landen binnen Europa, maar ook naar de Verenigde Staten, Canada en Puerto Rico.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review