De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC

Het aanbod compacte coupe-cabriolets op de markt stijgt gestaag. Peugeot was er vroeg bij met de 206 CC, en dat bleek

Het aanbod compacte coupe-cabriolets op de markt stijgt gestaag. Peugeot was er vroeg bij met de 206 CC, en dat bleek een schot in de roos. Gepast vervoer voor elk seizoen, zonder teveel concessies. Op zijn opvolger rust de nobele taak om dit succes minstens te gaan evenaren. Hoe brengt de 207 CC 1.6 16V VTI het er vanaf?

Veelgehoorde kritiek op compacte cc-modellen is de soms onevenwichtige daklijn en de fors uit de kluiten gewassen achterzijde. De ingenieus inklapbare dakconstructie vergt nou eenmaal de nodige ruimte en dus moet er creatief worden omgesprongen met het koetswerk. Bij kleine modellen is die ruimtenood vanzelfsprekend het hoogst. Bij de 207 CC weten de designers echter tot een geslaagd en gebalanceerd resultaat te komen al blijft de auto in open toestand het fraaist.

Naast het o zo herkenbare en sprekende front dat Peugeot haar modellen vandaag de dag meegeeft – de leeuwenbek maakt deze compacte Fransman lekker brutaal – oogt de 207 CC chique en sportief. Niet in de laatste plaats door zijn 17 inch lichtmetaal – te danken aan de Roland Garros uitvoering die we reden - maar ook door zijn sportief gelijnde daklijn en chromen accenten rond de prominente mistlampen en uitlaat. De daklijn loopt echter wel snel af. Wanneer we de CC schuin in beeld nemen valt dat zeker op en verraadt de Fransman zijn aard, maar heel storend kunnen we het niet noemen. Dat komt ook door zijn flink gegroeide afmetingen, ten opzichte van zijn voorganger. Het formaat van de achterzijde bleef binnen de perken en zo toont de 207 CC zich heel herkenbaar als zodanig; een volwassen 2+2 coupe-cabriolet met een moderne, jeugdige uitstraling.

Helemaal vooraan huist onder de kap een 1.6 16V VTi benzinemotor. Het is een modern aggregaat – ontwikkeld in samenwerking met BMW – en levert onder andere dankzij variabele kleptiming 120 pk. De 1300 kilogram wegende 207 CC heeft ze allemaal nodig, maar laat wel ruimte over voor een pleziertje. Dankzij de soepel en snel te schakelen vijfbak – met aluminium pookknop – kun je best een ‘potje poken’ als je dat wil. Een acceleratietijd van 0-100 in 10.6 seconden en een topsnelheid van 200 km/u is allerminst behelpen. Wel maakt de krachtbron relatief veel toeren, want de Fransen monteert geen zes- maar een vijfbak. Een extra verzet zorgt niet alleen voor een lagere geluidsproductie, maar ook voor meer bruikbare pit, want onder de 3500 toeren is de zestienhonderd niet heel kwiek. Jammer, maar er valt prima te leven met dit gemis, ook omdat ons testverbruik in de week bij 1 op 12.7 bleef steken, niet slecht! Voor wie meer pit verlangt, strikt genomen niet nodig, wel leuk! – staat de 150 pk sterke 1.6 THP paraat.

Want de 207 CC motiveert je maar al te graag om eens lekker door te rijden, vooral binnendoor. Zijn relatieve zwaarlijvigheid zit niet storend in de weg en hij laat zich verrassend goed door de bochten sleuren. Comfortabele trekjes heeft de CC ook. Onregelmatig wegdek wordt niet hard gedeeld en ook de besturing gaat licht, al moet je daar wel van houden.

De sportieve en luxe inborst wordt versterkt door de beleving in het interieur. Om te beginnen bij de lederen stoelen, die speciaal voor onze Roland Garros zijn uitgevoerd in zwart en grijs leder (en in andere uitvoeringen ook in rood of cognac, naar wens). Het duurde wel even voordat we de juiste zit hadden gevonden ten opzichte van het stuur en de pedalen. De hoofdruimte is niet overweldigend en dat zou minder problematisch zijn als we nog iets lager konden zitten. Ook is de rugleuning voor de langeren onder ons te kort; iets dat ons eveneens in een 5-deurs 207 was opgevallen. Achterin is de bewegingsvrijheid zoals verwacht geen onverdeeld genoegen, maar dat zien we in deze klasse wel vaker. Een volwassene op de achterbank past alleen als de bestuurder of passagier op de voorstoel ernstig schikt. De achterbank van deze 2+2 is daarentegen ideaal om snel bagage neer te leggen en het idee te rijden in een auto zonder achterbank is voor velen geen pretje.

Peugeot pleziert de bestuurder naast de eerdergenoemde aluminium pookknop met een set sportpedalen en een lederen sportstuur, inclusief een sportief instrumentarium met witte wijzerplaten. Een gimmick – hoewel van heel andere orde – is de Parfumeur luchtverfrisser in de luchtroosters, leverbaar met diverse geurtjes. Ons exemplaar rook lekker fris en verspreidde geen typische bloemetjesgeur.

Wil je dat wel, rijd dan naar de weide en laat het dak met een druk op de knop wegtoveren, al dan niet met de ramen omhoog. Dit nog geen halve minuut durend schouwspel is ook voor de bestuurder niet te missen. Op het multifunctionele display bovenop het dashboard wordt de transformatie ook weergegeven. Het moet gezegd worden dat de afwerking van dat dashboard en de middenconseole keurig te noemen is; een rammeltje in het speakerrooster rechtsvoor bestempelen we als exemplarisch.

Zoals gezegd is de door ons gereden 207 CC een Roland Garros uitvoering, die zich kenmerkt door zijn 17 inch lichtmetaal, zwarte kleurstelling, luxe accenten en een complete uitrusting. Onze logee was naast ESP, bandenspanningsensoren en parkeerhulp achter nog voorzien van een uitgebreid radio/navigatie/telefoon-systeem, met ingebouwde Jukebox harddisk voor de nodige uurtjes muziek. Bien! Prettig is ook de optionele cruise control met snelheidsbegrenzer, dat in de praktijk snel went en comfortabeler rijden mogelijk maakt. Deze laatstgenoemde opties verhogen de aanschafprijs van ruim 27.000 euro wel enigszins, maar veel meer te wensen heb je dan niet meer.

Deze autotest is fueled by Gulf

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (30)

De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Fijne auto tot nu toe, nauwelijks extra kosten aan hoeven maken. Echer na 20.000 openbaart zich extreem olieverbruik. Ca. 1 liter op 2000 km... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Ik heb deze 207 1.6 VTI, XS pakket 2e hands gekocht bij een Peugeot dealer. ik vind het een fantastische auto. Wij zijn met.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heb de wagen gekocht in maart 2009 en in juli 2009 zijn de problemen begonnen en nog steeds niet opgelost. Steeds terugkomend lawaai aan het.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
auto heeft 45000 km gelopen gebruikt l 2 lr olie op 10000 km motor slaat af houd in volgens mij is dat niet normaal.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
motor houd in gebruikt veel olie stinkt met open dak dan ruik je gewoon de uitlaagassen dit alles en nog veel meer.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Na 2 1/2 jaar rijden gaat de auto enorm veel olie verbruiken, dit is bekend bij peaugeot, er is iets verkeerd met de vernieuwde.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Prima auto om mee te rijden. Afwerking laat te wensen over op wat plekken zeer dun gespoten je ziet bij bewolkt weer grond lag er door.. Lees volledige review.
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Prettige auto.Redelijk zuinig... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Na 190.000 km kan ik van de auto zeggen dat deze onder de maat is. Technisch mag je verwachten dat een auto aanzienlijk beter is... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heerlijke wagen. Superleuk om te rijden. Zit lekker en is voor zijn gewicht zuinig. Nog geen mankementen gehad. Uitvoering 120 pk voldoende. In RR-uitvoering onwijs compleet,.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Hele leuke auto, rijdt comfortabel, stabiele cabrio, laag geluidsniveau. Na ruim 20.000km nog geen reparaties van betekenis gehad... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
splinternieuwe outdoor gekocht. loopt super rijdt lekker en alle luxe zit erop een fijne auto alles wordt aangegeven wanneer je moet overschakelen, of de bandenspanning.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Benzine 1.6/120pk is perfect geschikt voor een deze wagen (ook vergeleken met 1.6hdi/90pk); er is genoeg kracht zowel voor lui als actief rijden. De versnellingen.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heb inmiddels de 207 ruim 3 jaar in gebruik en denk dat ik de verlichting al 10x heb moeten vervangen. Altijd een irritatiepunt. Vandaag beide.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
In juli 2007 deze wagen aangekocht.. nu we 2,5 jaar verder zijn, en bijna 19.000 KM verder heeft deze wagen al meerdere keren voor langere.. Lees volledige review.
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Mijn model is de handgeschakelde 150 pk versie uit november 2007. De motor en wegligging zijn een feest. Hij kan razendsnel gereden worden maar.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heb een 1.6 XS, 120 pk benzine. De 207 in sept. '08 gekocht en tot op de dag van vandaag geen spijt. Echter over de.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
na golf 5 ( met weemoed) is deze 207 sw 1.6 diesel 90 pk een ramp wat de besturing aangaat; veel bijsturen en erg zijwindgevoelig... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 2 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
fijne lesauto 120000 km zonder problemen, de beste peugeot die ik gehad heb, vraag me af hoe die het doet na 2 ton.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Na mijn 206cc in 2007 overgegaan op nieuwe 207cc Féline. Heel veel problemen gehad met de turbo. Turbo viel constant uit. Auto is minimaal 12.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Auto nieuw gekocht in okt.2007. Na 25000km alleen maar problemen met de motor. motor gaf steeds een melding "STORING EMISSIESYSTEEM" waardoor TURBO uitschakelde. Auto 6.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Deurophaning zwak, de deuren gaan al na een week afhangen waardoor je een ijzer op ijzer geluid hoort (schijnt bij elke 3 deurs vrij.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Prima auto 1.6 120 pk .boven de 130 km rumoerig!Prima dealer maar importeur mag wel wat communicatietrainingen volgen!!!.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heb een 120PK benzine XS uitvoering met alle extra's (navigatie, leer, inklapbare spiegels enz.). Heb de auto nu 14 maanden en 35000 km gereden... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
heb deze auto tijdelijk gekregen omdat mijn lease-auto aan zijn km'rs zat en ingeleverd moest worden. Ik vind de SW versie niet echt mooi, maar.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Leuke auto,die je inmiddels op elke straathoek vindt. Goede wegligging. Ruimte achterin erg beperkt en de elektronica is er met een Franse slag ingebouwd, minimaal.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heb zelf een 207 RC. Deze heb ik anderhalf jaar geleden gekocht voor 28000 euro. De auto was 4 maanden oud toen ik hem kocht... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Heb mijn 207 SW Outdoor 1.6 90 pk nu bijna een half jaar en 15000 km op de teller. In eerste instantie ben ik zeer.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Als je met z'n tweeen bent dan is dit een heerlijke auto. Kap dicht: kofferbak ruim genoeg. Kap open: wat kan mij de kofferbak schelen,.. Lees volledige review.
De evenaar voorbij met de Peugeot 207 CC
Ben erg tevreden met mijn 207 1.6 trek er een paardentrailer mee 1100 kg, gaat uitstekend. zeer compleet uitgerust. Nu 6000 km gereden, nog niet.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5