Kortere levenscyclus en draadloos updaten nieuwe Volkswagens

Volkswagen zet de vaart er in om verder te groeien, met het doel om in 2018 de meest toonaangevende autofabrikant te zijn. Dat gaan ze doen met energiezuinige fabrieken, nog meer elektrische modellen en een kortere levenscyclus per nieuw model.

Met een gemiddelde CO2-uitstoot van 128 gram in de Europese vloot heeft Volkswagen de daling sneller in gezet dan dat ze zelf dachten. De Duitsers werken ook aan het energiezuiniger maken van fabrieken, bijvoorbeeld met zonnecellen. De uitgaven op het gebied van  Research & Development stegen met 15% tot een recordbedrag van 10,2 miljard euro. Doel van dit alles? De meest toonaangevende autofabrikant zijn in 2018.

Wat hebben wij er aan?
Volkswagen gaat in de nabije toekomst meer dan 40 geëlektrificeerde modellen uitbrengen. De E-Up, E-Golf, Jetta Hybrid, Touareg Hybrid en Golf GTE krijgen er dus veel vriendjes bij. Ook hebben de Duitsers een kortere levenscyclus van een nieuw model voor ogen. De 7-8 jaar die nu meestal voor een model staat wordt teruggebracht. Ook de ontwikkelingstijd zal verkort worden. Deze plannen zijn onderdeel van het Future Tracks programma waarbij op een vernieuwende manier wordt samengewerkt tussen ontwikkelaars, productietechnici en strategen.

En omdat nieuwe auto’s steeds meer ‘connected’ zijn met de buitenwereld, gaan de Duitsers ook draadloos updaten introduceren. Klanten kunnen zo zelf de laatste update voor hun auto downloaden en installeren.