Vernieuwde Volkswagen Polo BlueGT en CrossPolo in beeld

Langzaam maar zeker krijgen we meer informatie over de vernieuwde Volkswagen Polo. Inmiddels zijn de Polo BlueGT en CrossPolo ook geen geheim meer en komt de Polo BlueMotion als TSI en TDI te koop. Die laatste scoort 14% bijtelling.

De Polo TSI BlueMotion is het eerste benzinemodel van Volkswagen met BlueMotion-label. In de neus ligt de 1.0 liter driepitter van de Up die in de Polo 95 pk levert en een verbruik noteert van 4,1 l/100 km (CO2: 94 g/km). Daarmee komt de Polo TSI BlueMotion in aanmerking voor 20% bijtelling.

De Polo TDI BlueMotion verruilt de 1.2 TDI voor een 1.4 TDI met 75 pk, maar is wel zuiniger dan zijn voorganger met een verbruik van 3,1 l/100 km, De CO2-uitstoot bedraagt 82 g/km en is daarmee goed voor een inschaling in de categorie van 14% bijtelling. De BlueMotions zijn te herkennen aan lichtmetaal en aerodynamische aanpassingen aan het exterieur.

De Polo BlueGT vult het gat tussen de reguliere Polo en de Polo GTI. De 1.4 TSI levert met 150 pk voortaan 10 pk meer dan zijn voorganger, kan nog altijd twee cilinders uitschakelen en noteert een verbruik van 4,8 l/100 km met handbak en 4,7 l/100 km met DSG-transmissie. Goed voor 20% bijtelling. De BlueGT topt 220 km/u en is te herkennen aan 17-inch wielen, een achterspoiler, diffuser en een vleugje sportiviteit in het interieur.

Ook de CrossPolo is uiteraard bijgepunt. Deze versie onderscheidt zich door zwarte carrosseriedelen, dakrails, mistlampen vóór en 17-inch lichtmetalen wielen. In het interieur vinden we sportstoelen, een afwijkende bekleding met contraststiksels en een dashboard dat in twee kleuren is afgewerkt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.