Het nieuwe gezicht van de V-klasse wordt gevormd door een grote grille met chroomafwerking en koplampen die optioneel volledig met LED-techniek kunnen worden uitgevoerd. Net als zijn voorganger komt de nieuwe V-klasse in meerdere lengte-uitvoeringen beschikbaar, van 4,90 tot 5,37 meter. Nieuw is de Easy Pack achterklep met separaat te openen achterruit, standaard voor de Avantgarde uitvoering. De achterruit geeft toegang tot een tweede laadniveau, dat zelf in te delen is met de speciale ‘organiser’.
Op het interieur hebben we eerder al een blik kunnen werpen. Mercedes maakt volgens eigen zeggen gebruik van hoogwaardige materialen en qua info- en entertainment is de keuze reuze. Denk aan Command Online, Linguatronic spraakbediening of een high-end Burmester surround-soundsystem met 16 speakers en subwoofer. De V-klasse is daarnaast de enige in zijn klasse leverbaar met actieve stoelventilatie en viervoudig verstelbare lendensteunen. Nieuw is de Thermotronic klimaatinstallatie met drie verschillende ventilatiemodi voor persoonlijke klimaatregeling.
Standaard wordt de V-Klasse geleverd met achterin vier individuele zitplaatsen (met armsteunen) verdeeld over de tweede en derde zitrij. Deze stoelen zijn in een handomdraai naar voren te klappen. Optioneel is een opklaptafel tussen de stoelen op de tweede zitrij leverbaar. Indien gewenst zijn de tweede en derde zitrij ook uit te voeren met driezitsbanken. Dankzij het quick-release systeem zijn de individuele stoelen eenvoudig te verwijderen of tegenover elkaar te plaatsen.
Het motorenpalet omvat een 2.1 liter viercilinder turbodiesel in drie vermogensvarianten. De V200 CDI heeft 136 pk en 330 Nm en de V220 CDI 163 pk en 380 Nm. Die laatste verbruikt 5,7 l/100 km (149 g/km CO2). Topmodel vormt de V250 BlueTec met 190 pk en 440 Nm. Deze versie is even krachtig als de 3.0 liter V6-diesel in zijn voorganger, terwijlhet verbruik 28% gunstiger uitkomt met gemiddeld 6,0 l/100 km. De V250 is standaard gekoppeld aan een zeventraps automaat, een optie voor beide andere versies.
Dankzij Agility Select kan de bestuurder kiezen uit vier rijmodi Economic, Comfort, Sport of Manual. De respons van gaspedaal en transmissie worden op basis hiervan aangepast. In Sport-, Comfort- en Manual-modus staat bovendien 14 pk en 40 Nm extra ter beschikking. Ook Agility Contol is beschikbaar waarbij de demping automatisch wordt aangepast aan de wegomstandigheden.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review