Pietersen verkoopt de Challenger SRT naast de Camaro en Mustang, ook twee iconische muscle cars die menig liefhebber moet aanspreken. Voor modeljaar 2014 is de Challenger SRT aangesterkt naar 470 pk en 631 Nm, goed voor een sprint naar 100 in iets meer dan vier tellen. Met dank aan launch control. Ook leuk: wanneer het kan, mag of moet is 300 km/u aantikken bijna mogelijk. Inclusief V8-gebulder, uiteraard.
Wanneer weinig vermogen wordt gevraagd draait de V8 op vier cilinders om brandstof te besparen. Gemiddeld verbruik? 1 op 8. De Challenger is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of automatische vijftrapstransmissie met Normal en Track-modus. De adaptieve demping kent diezelfde modi, maar er is ook een straffere Sportstand. Het ESP is in drie standen in te stellen. Verder zijn 20 inch wielen standaard en zorgen de verbeterde Brembo remmen voor voldoende deceleratie…
Als bestuurder van een Challenger SRT word je verder beloond met knoppen voor audio (18 speakers!) en de boorcomputer aan het stuur. Die laatste luistert naar de naam EVIC en kan ook informatie over acceleratietijden, remtijden en G-krachten weergeven. Omdat je ongetwijfeld ook vrienden in de Challenger wilt meenemen zijn elektrisch verstelbare stoelen met geheugeninstellingen ook standaard.
De Challenger SRT wordt gebouwd in de Brampton Assembly fabriek in Brampton, Ontario, Canada.
Op het prijskaartje van de Dodge Challenger SRT modeljaar 2014 in de Rotterdamse showroom van Pietersen US Car dealer staat een vanafprijs van 119.995 euro vermeld. Met dank aan de fiscus.