De nieuwe i10 is fors langer, breder en lager dan zijn voorganger en heeft ook een langere wielbasis. Daardoor is er meer ruimte gecreëerd in het interieur. Dat vertaalt zich in meer been-, hoofd- en schouderruimte op de achterbank en een groter bagagevolume van 252 liter, te vergroten tot 1.042 liter met de achterbankleuning neergeklapt.
Veiligheid
Op veiligheidsvlak heeft Hyundai ook stappen gemaakt. Zo is de i10 standaard voorzien van zes airbags, een elektronisch stabiliteitssysteem (ESP) in combinatie met vehicle stability management (VSM) en een bandenspanningscontrolesysteem. Centrale deurvergrendeling (zonder afstandsbediening) en een stop-/startsysteem zijn eveneens bij de prijs inbegrepen.
1.0 driecilinder
De aandrijving wordt verzorgd door een 1.0 liter driecilinder motor met 66 pk en 94 Nm aan koppel. Goed voor een honderdsprint in 14,9 seconden en een topsnelheid van 155 km/u. De CO2-uitstoot bedraagt 99 g/km.
Volumemodel
De vanafprijs bedraagt 9.995 euro. Het volumemodel (volgens de importeur), de i-Motion, komt op 10.995 euro en heeft zaken als climate control, radio met cd-/MP3-speler, USB- en AUX-aansluiting standaard. Voor elektrisch bedienbare ramen ben je aangewezen op het comfort-pakket, dat voor 500 euro in de prijslijst staat en bovendien ook nog centrale deurvergendeling op afstandsbediening, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel omvat.
Premium
Behalve het comfort-pakket is er ook nog het comfort plus-pakket ter waarde van 1.000 euro met alle bovengenoemde zaken plus LED-dagrijverlichting, mistlampen voor, luidsprekers achter, stuurwielbediening audio en bluetooth. Het Premium-pakket tot slot kost 1.500 euro en omvat daarnaast nog een met leder bekleed stuurwiel en pookknop, knipperlicht in de buitenspiegels, hill-start assist (voor wegrijden op helling) en statische bochtverlichting.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review