Dit is de Porsche 911 Turbo Cabriolet

Porsche onthult op de autoshow van Los Angeles op 20 november de nieuwe 911 Turbo Cabriolet en Turbo S Cabriolet. De dakloze versies zijn technisch identiek aan de coupéversies en de orderboeken zijn inmiddels ook al geopend.

De aandrijflijn bestaat uit een 3.8 liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s. In de Turbo Cabriolet schopt de boxer het tot 520 pk, de dakloze Turbo S beschikt over 560 pk. Nul tot honderd gaat respectievelijk in 3,5 en 3,2 seconden en de topsnelheid ligt op 318 km/u. Het brandstofverbruik blijft volgens NEDC-cyclus keurig binnen de perken met gemiddeld 9,9 l/100 km.

Achterwielbesturing
Volgens Porsche bezorgt een reeks aan innovatieve technieken ook de dakloze 911 Turbo een uiterst dynamische rijkarakter. Denk aan elektronisch gestuurde PTM-vierwielaandrijving, achterwielbesturing en de PDK-transmissie met dubbele koppeling.

Magnesium frame
De 911 Turbo Cabriolet is te herkennen aan 28 millimeter bredere wielkasten ten opzichte van de Carrera 4. Openen en sluiten van de softtop gaat in 13 seconden en kan rijdend tot een snelheid van 50 km/u. De dakconstructie bestaat uit een lichtgewicht magnesium frame dat de contouren van de dichte 911 volgt en zodoende tevens de aërodynamica optimaliseert.

De 911 Turbo Cabriolet debuteert zoals gezegd in Los Angeles, maar is nu al te bestellen. De prijslijst start bij 200.900 euro. De Turbo S Cabriolet komt op 235.100 euro. In december arriveren de eerste exemplaren in ons land.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.