Ford Fiesta EcoBoost met automaat en nog zuinigere Focus onderweg

Vele gebeden zijn gehoord. Ford gaat vanaf volgende maand de Fiesta met 1.0 Ecoboost ook uitrusten met een automatische versnellingsbak. Tegelijkertijd wordt op de IAA een nog zuinigere Focus EcoBoost met 99 gram CO2-uitstoot tentoongesteld.

Tot nu toe kon de befaamde 1.0 liter EcoBoost turbomotor in een geen enkele Ford aan een automaat worden gekoppeld. De dealer moest ‘nee’ verkopen of de 1.6 liter benzinemotor met automaat (voor sommige modellen) adviseren. De belofte de compacte driecilinder uit te rusten met een automaat komt Ford nu na.

Naar verwachting zal het merk de Powershift transmissie naar voren schuiven, omdat deze efficiënter en sneller werkt dan een conventionele automaat. Specificaties en verbruikscijfers ontbreken nog en we gaan er natuurlijk ook van uit dat ook andere modellen op deze motor- en bakcombinatie mogen gaan rekenen.

Ford heeft al wel verklapt dat de Focus met 1.0 EcoBoost nog zuiniger kan zijn. Op de IAA Frankfurt staat een nieuwe versie in de schijnwerpers die slechts 99 gram CO2 uitstoot en daarmee zo’n 10% zuiniger is dan de huidige 1.0 EcoBoost met 100 pk. Hoe Ford deze Focus nog zuiniger heeft gemaakt doet het merk later uit de doeken.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.