Dieselhybride Range Rover (Sport) is nieuwe SDV8 motor de baas

Land Rover komt zoals beloofd met versterking van het motorengamma voor de nieuwe Range Rovers. Naast de eerder aangekondigde dieselhybride komt ook de SDV8 diesel aan zet. Beiden hebben 340 pk klaarstaan. Verder doen enkele ‘nieuwe’ assistentiesystemen intrede.

De vernieuwde 4.4 V8 diesel met 339 pk en 700 Nm was al leverbaar in de Range Rover maar komt nu ook in de prijslijst van de Range Rover Sport. Beide modellen worden daarnaast ook beschikbaar als dieselhybride met V6 diesel en een elektromotor, die dezelfde krachten levert als de SDV8. Ook de 0-100 tijd van < 7 seconden doet niet onder voor de V8. Het verbruik van 6.4 l/100km en slechts 169 gram CO2 maakt het duo duidelijk spaarmzamer. Land Rover geeft de hybrideversie van de Range Rover de toevoeging TDV6 Hybrid mee, de Range Rover Sport mag de naam SDV6 Hybrid dragen.

Het modeljaar 2014 trapt ook af met een handvol nieuwe assistentiesystemen die in deze klasse gemeengoed zijn: verkeersbordherkenning, rijstrookdetectie en een nog uitgebreidere inparkeerhulp, die nu ook achteruit kan inparkeren (in plaats van alleen fileparkeren). Liever meer luxe? De optielijst vermeldt nu ook een Black Design Pack met 21 of 22 inch lichtmetalen wielen en Rear Seat Entertainment met 10.2 inch schermen. En voor degene die nog niet helemaal lekker in de Range Rover kon zitten: naar wens monteert Land Rover elektrisch verstelbare voorstoelen met apart verstelbaar schouderdeel, zodat de rugleuning nu in twee delen verstelbaar is. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.