In zijn definitieve vorm is de e-Up volledig elektrisch aangedreven door een 82 pk sterke elektromotor. Daarmee haalt de e-Up in 12.4 seconden de 100 km/u-grens. Wie tot het uiterste gaat haalt 130 km/u (begrensd).
Wanneer de accu’s volledig zijn geladen, kun je met de e-Up ongeveer 160 kilometer rijden. In de Eco en Eco+ rijmodus is de elektrische Up op z’n allerzuinigst. Op- of bijladen kan via het gewone stopcontact. Met behulp van de speciale gelijkstroom-snellader heeft de e-Up binnen een half uur weer voor 80% prik. Het gemiddelde elektriciteitsverbruik komt uit op slechts 11,7 kWh/100 km. In de praktijk betekent dit dat de energiekosten per 100 km 2,57 euro bedragen (elektriciteitsprijs 0,22 euro/kWh).
Volkswagen e-Golf
Voor de e-Golf heeft Volkswagen een 115 pk sterke elektromotor in gedachten. Voor dit model geeft het merk een sprinttijd van 10.4 seconden en een topsnelheid van 140 km/u op. Het accupakket is iets groter en realiseert circa 190 kilometer actieradius. De e-Golf heeft een gemiddeld elektriciteitsverbruik van 12,7 kWh 100 km. Dat betekent dat de energiekosten per 100 km nog 3 euro bedragen (2,79 euro bij een elektriciteitsprijs van 0,22 euro/kWh).
Ook voor de e-Golf geldt dat het laden van de accu’s mogelijk is via het stopcontact of de snellader De e-Golf komt nog voor de zomer van 2014 op de markt. Hij is dan de eerste Golf die standaard is uitgerust met (energiebesparende) LED-hoofdverlichting. Volkswagen heeft naast de e-Golf ook nog een Golf met plug-in hybridetechniek in gedachten.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review