Eerste indruk Kia pro_cee'd GT (update!)

Collega Roel viert de zomer vandaag met de eerste testrit in de Kia pro_cee'd GT, de snelste Kia die nu te koop is. Hoe is zijn eerste uurtje stoeien in Kitzbühel bevallen? Update: er komt ook nog een GT Line.

De Kia pro_ceed' GT (en cee'd GT) gaan in alle opzichten op de sportieve toer. Ze hebben als eerste Kia een 1.6 liter turbomotor onder de kap, waarmee 204 pk beschikbaar is voor rijplezier. Verpakt in een sportieve outfit met 18 inch wielen en rode remklauwen belooft het duo heel wat in huis te hebben. Hoe komt dat uit de verf? Collega Roel doet een eerste indruk op:

'Die T-GDI klinkt heel aardig. Op de snelweg komt de GT goed uit voeten en is het een fijne, felle motor. In de bergen valt hij enigszins door de mand als echte scheurneus en blijkt het meer een goede allrounder met een sportief karakter. Het onderstel en de besturing is niet zo scherp als van een Golf GTI, maar Kia pretendeert dat ook niet. Kia's DCT-automaat met dubbele koppeling zou de GT's prima passen, maar die is helaas nog niet leverbaar.'

De uitgebreide rij-impressie van de pro_cee'd GT en cee'd GT volgt spoedig. Dan lees je ook of Kia het aandurft de GT-familie ook als Wagon uit te brengen en of een DCT-transmissie er tóch aan zit te komen. Lees hier alvast alle andere details over de twee sportievelingen, die voor net geen 30 mille in de prijslijst staan.

Update: Geen sportswagon GT, wel een GT Line
Voorafgaand aan de presentatie heeft de directeur van Kia Motors Nederland te kennen gegeven dat een Kia cee'd Sportswagon GT er niet in zit. Een variant met de DCT-transmissie haalt het evenmin, puur vanwege 'aantallen'. Niet onlogisch, de GT's blijven nichemodellen. Daarom heeft Kia ook nog een GT Line bedacht; een uitvoering die de looks van de GT benadert maar er qua prijs (en motorisering) onder zit.  

 

 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.