Dit is de nieuwe Peugeot 308!

Peugeot neemt revanche met de compleet nieuwe en veel lichtere 308. Lees hier de eerste details.

Peugeot is lekker op dreef met het introduceren van nieuwe modellen. Na de 2008 crossover is nu de comlpeet nieuwe Peugeot 308 aan de beurt. Kern van de zaak? Een nieuw platform, tot 140 kg lichter en 14% bijtelling.

De nieuwe Peugeot 308 moet weer potten gaan breken in het segment van de middenklasser, waar de 306 en 307 hun stempel hebben kunnen drukken.  De vorige 308 slaagde daar minder in, maar met de nieuwe generatie nemen de Fransen revanche.

Hoe? Om te beginnen ziet de nieuwe 308 er strak en vlot uit. Hierbij heeft de neus het nieuwe, verfijnde familiegezicht waarbij de leeuwenbek subtieler de wereld in kijkt. Optioneel heeft de 308 volledige LED-koplampen. De interieuropzet kennen we deels uit de 208; het instrumentarium zit vlak boven het stuur en het stuur zelf is een tikje kleiner. In de middenconsole vinden we een 9.7 inch touchscreen voor infotainment.

Daarnaast staat de 308 op een nieuw EMP2-platform, waardoor het model niet alleen ruimer kan zijn (ondanks iets kleinere afmetingen toch 470 liter bagageruimte), maar ook tot 140 kilogram lichter. Dat dat weer gevolgen heeft voor de rijeigenschappen en het brandstofverbruik, laat zich raden. Peugeot belooft een uitvoering met 85 gram CO2, waardoor hij zowel in 2013 als 2014 in aanmerking komt voor 14% bijtelling.

De nieuwe Peugeot 308 zal geproduceerd worden in de fabriek in Sochaux. De motoren worden aangeleverd door de fabrieken in Trémery en Douvrin. Het palet zal naar alle waarschijnlijkheid onder meer bestaan uit een nieuwe 1.2 e-THP driecilinder turbomotor en een zuinige e-HDi viercilinderdiesel. Tijdens de IAA maakt de 308 zijn publieksdebuut. Medio oktober staat hij bij de dealer.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.