Nieuwe Citroën C4 Picasso nu officieel en deze zomer bij de dealer

En nu officieel, de nieuwe Citroën C4 Picasso: ruimer, lichter, zuiniger en uit te rusten met nieuwe gadgets.

Zojuist heeft Citroën Nederland de eerste officiële beelden en details van de nieuwe C4 Picasso vrijgegeven. Na het uitlekken van andere beelden is de MPV – die nog deze zomer op de markt komt – geen geheim meer: hij is 140 kg lichter, ruimer, heeft nieuwe gadgets en komt met BlueHDI-motoren.

De nieuwe C4 Picasso staat volledig nieuw in de picture en is gestoeld op het nieuwe PSA platform EMP2, maar vertoont in design nog verwantschap met sterke punten van zijn voorganger, zoals het grote ruitoppervlak en de vorm van het dak. Nieuw zijn de kenmerkende ‘spleetogen’ met daaronder rechthoekige koplampen en de kortere overhangen. Niet te zien is hoe de nieuwe generatie MPV zo’n 140 kg is afgevallen.

Twee touchscreens
In het interieur gaat Citroën voor ruimte, waarbij er 537 liter bagageruimte beschikbaar is en één van de vijf zitplaatsen bijzonder is te verstellen; het is een nieuwe Relax stoel die de voorpassagier extra ondersteuning biedt aan de onderbenen. De bestuurder kan naar wens gebruik maken van de massagefunctie. Op het dashboard wordt verder getrakteerd op een 7 inch scherm met rij-informatie en een 12 inch aanraakscherm in HD-kwaliteit. De C4 Picasso is ook van de partij met parkeerassistentie, adaptieve cruise control, rijstrookhulp, dodehoekdetectie en 360 graden camera’s.

Minder kilo’s = minder verbruik
Omwille van het verminderen van uitstoot is het gewicht van de nieuwe C4 Picasso met 140 kilo gereduceerd. Waarbij het nieuwe platform 70 kilo lichter is, door toepassing van aluminium en andere staalsoorten voor de carrosserie ook nog 70 kilo bespaard. Dit afslankprogramma heeft ertoe geleid dat de nieuwe generatie net zo licht is als een C3 Picasso en een stuk wendbaarder is geworden. Het lagere gewicht, een betere stroomlijn en verbeterde motoren zorgen er ook voor dat de C4 Picasso tot een liter zuiniger (30 gram CO2) is dan zijn voorganger.

Het hart van het gamma wordt gevormd door de e-HDI 115 dieselmotor die 105 gram CO2 uitstoot met een handgeschakelde zesbak. Deze motor komt tot en met 2015 in aanmerking voor 20% bijtelling. De BlueHDI 150 is niet allen veel krachtiger maar voldoet dankzij een SCR-katalysator ook al aan de Euro6 emissienorm. Met een uitstoot van 110 gram is deze diesel ook van de 20% bijtelling.

De nieuwe C4 Picasso komt deze zomer op de markt. Prijzen zijn nog niet bekend.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.