De R-Design modellen van de 60-serie zijn te herkennen aan een nieuw front met frameloze grille, uitgevoerd in de kleur Tech Matte Black. De LED-dagrijverlichting is opgenomen in de uiterste hoeken van de neus en versterkt de lage, brede uitstraling van de auto. Het zogeheten Ixion-wiel is beschikbaar in een nieuwe 19-inchvariant voor de S60/V60 en een 20-inchvariant voor de XC60.
In het interieur vinden we nieuwe sportstoelen voorzien van een mix van zwart nubuck textiel en geperforeerd leder. Het geborduurde R-Design-logo met de blauwe ‘R' maakt de sportieve sfeer compleet. Geheel lederen stoelen zijn optioneel. Met het adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel kan de bestuurder wisselen tussen drie lay-outs met verschillende configuraties en functionaliteiten: Elegance, Eco en Performance.
De R-Design-modellen zijn te combineren met alle motoren die ook leverbaar zijn in de standaarduitvoeringen. Het aanbod varieert van de D2-diesel met 115 pk / 20% bijtelling (niet verkrijgbaar in de XC60) tot de 3,0-liter zescilinder T6-benzine turbo met 304 pk. De T6 krijgt een boost naar 329 pk met de optionele Polestar-software.
De T6-uitvoering accelereert voortaan nog sneller. De S60 T6 accelereert van 0 naar 100 km/u in 5,9 seconden (voorheen 6,1). De V60 T6 heeft hier 6,0 seconden voor nodig (was 6,2) en de XC60 T6 6,9 seconden (was 7,3). Het R-Design Sport-onderstel is 15 mm verlaagd ten opzichte van het Dynamic-onderstel in de standaard S60 en V60. Bovendien is het Sport-onderstel 15 procent stijver dan het Dynamic-onderstel.
Dan de prijzen. De S60 R-Design begint bij 35.195 euro als T3. De V60 R-Design T3 is twee mille duurder. De XC60 R-Design begint bij 54.995 euro als T5 Powershit. Dieselen kan vanaf de D2 R-Design in de S60 voor 35.795 euro en in de V60 vanaf 37.795 euro (beide met 20%). De voordeligste diesel in de XC60 R-Design is de D3 vanaf 49.995 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review